TRYB JASNY/CIEMNY

Kuchnia baskijska - 6 propozycji

Baskijsko, barowo, pysznie fot. D.Szymborska


Tyle koleżankom opowiadałam o Kraju Basków plus nazwa bloga zobowiązuje. To wieczór baskijski za nami. Zabrakło jeszcze jednej sałaty ale zorientowałam się za późno, układając dziś zdjęcia.

Wybrałam najprostsze, barowe dania. Super praktyczne, bo można je przygotować dzień wcześniej, nie trzeba jak to się mówi „stać w kuchni” gdy w domu są już goście.


Pszenna bagietka na zakwasie. Baskowie uwielbiają chleb, choć u nich chleb=bagietka. Dalej były też oliwki. Zielone, wytrawne dodatkowo z kaparami w środku. Jamon serrano. Pyszna szynka, pasuje do oliwek, chleba i sałatki krabowej. To coś na co trafi się w każdym baskijskim barze. Różne są proporcje, różne dodatki, ale baza: paluszki krabowe, gotowane na twardo jajka i majonez – zawsze ta sama. U mnie z dodatkiem oliwek, wegetariańsko. W kuchni baskijskiej jest bardzo mało dań wegetariańskich, większość to mięso i ryby, prosta kuchnia rolników z gór. Dlatego gorącym daniem była chistorra. Surowa kiełbasa podsmażona z cebulą a potem duszona w czerwonym winie z rozmarynem, liściem laurowym i zielem angielskim. U mnie wersja wytrawna i na ostro. I oczywiście tortilla de patatas...

6 baskijskich, barowych przysmaków. Jak w barze to alkoholu nie mogło zabraknąć. Czerwone wino z colą. Tak, tak brzmi strasznie ale z takim jedzeniem smakuje wybornie!


To co było niebaskijskie to długość kolacji, u mnie było dużo krócej, za to już o 7 byłam w wodzie. Dziś dla odmiany chlorowanej!

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa