TRYB JASNY/CIEMNY

Beaujolais nouveau – nie dziękuję zjem pyszny makaron

Czasem z najprostszych składników powstają najpyszniejsze dania fot. D.Szymborska


Za oknem jest tak ponuro. Wzrasta potrzeba słońca. Albo przynajmniej ciepłych kolorów. To czemu sobie ich samemu nie zapewnić? Cudowne złociste, brązowa barwy, a do tego rozgrzewający smak. Tego potrzebowałam.

Dziś dzień Beujolais nouveau. I co? I nic! Pisałam o tym winie przez kilka lat z rzędu, wydawałam na nie pieniądze po to by co roku stwierdzić, że nadaje się tylko do gotowania. W tym roku nie kupiłam. Nie wsparłam marketingowego, francuskiego pomysłu. Za to zjadłam coś pysznego....

To wróćmy do dyni, marynowanego indyka i makaronu. Wyszło wyśmienicie. Filet z piersi indyka zamarynowałam (od rana do teraz w lodówce) w sosie Teriyaki. Do tego upieczona dynia z miodem i resztką ziół z balkonu – tymiankiem i rozmarynem. Pysznie i tak prosto i w cudownych kolorach!




Tak ślicznie i tak pysznie fot. D.Szymborska


Składniki (dla 3 osób):

·      250g świeżego makaronu,
·      500g dyni,
·      300g filetu z piersi indyka,
·      sos Teriyaki,
·      sól, pieprz,
·      miód,
·      rozmaryn, tymianek,
·      masło klarowane,
·      pecorino świeżo tarte.

Przygotowanie:

Rozgrzać piekarnik, na blasze rozłożyć folię ułożyć pokrojoną w kostkę dynię, dodać trochę miodu, tymianku i rozmarynu, piec na 200 stopni. Czas na przygotowanie indyka i ugotowanie makaronu powinien wystarczyć by upiec dynię.

Na patelni rozpuścić masło klarowane, usmażyć kurczaka, dosolić i popieprzyć. W osolonej wodzie ugotować makaron.

Wymieszać (delikatnie) makaron z dynia i mięsem. Podawać z odrobiną pecorino.


Pysznie i ślicznie. Energia wraca! I o to chodziło!

Komentarze

  1. ja uwielbiam makarony:) zamierzam wypróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa