TRYB JASNY/CIEMNY

Sakura po berlińsku i pyszne onigiri


 
Odczekałam tydzień, kwiaty wiśni opadły już na ziemię, a dobre wspomnienia niezapomnianego dnia w Garten der Welt pozostały.
 
Uwielbiam kwitnące drzewa, mimo, że jest to dla mnie, alergika czas kichania i łzawiących oczu. Jeszcze nie byłam w Japonii w czasie gdy kwitną wiśnie, ale w Europie, w Berlnie można się poczuć jak w Azji.
 
Garten der Welt to miejsce magiczne – przeogromny ogród botaniczny, z kolejką linową (ze stacją przesiadkową), z torem saneczkowym, z wieżą widokową i ogrodami tematycznymi, nie wspominając o pamiarni.
 
W jeden weekend kwietnia w ogrodzie jest festiwal, trwa dwa dni, w czasie których można wziąć udział w dużej ilości warsztatów, kupić pamiątki i zjeść pyszne jedzenie (japońskie, koreańskie, chińskie ale też dla fanów kiełbaski i frytek znajdzie się coś dobrego.
 
Ogród botaniczny otwierany jest o 9, festiwal zaczyna się o 12, dzięki temu zarówno w sobotę jak i w niedzielę, można spokojnie zwiedzić to co nas interesuje i wziąć udział w festiwalu.
 
Oczywiście nie mogę nikogo zapewnić, że za rok będzie tak samo, wydaje mi się, że może być tylko lepiej, bo w zeszły weekend w Berlinie pogoda była gorzej niż okropna. Na szczęście okazało się, że osób, które chcą się cieszyć z kwitnących drzew jest sporo, większość była przebrana, ale na szczęście nie jest to wymagane.
 
Spacerowałam po japońskim ogrodzie, zachwycając się precyzją, planem i pięknem kwitnących drzew, byłam w ogrodzie chińskim, który był odwzorowaniem tego szanghajskiego, który odwiedziłam jeszcze przed pandemią.

Projektanci ogrodu botanicznego zaprosili do współpracy artystów – mamy możliwość podziwiania ciekawych instalacji, ale też zobaczenia ogrodów, które w sposób przewrotny pokazują jaki jest stosunek danej nacji do zieleni. Ogród amerykański to parking dla samochodów, afrykański to donice, włoski to labirynt żywopłotu…nie chcę więcej spojlerować bo naprawdę warto tam się przespacerować (nawet w deszczu).
 
Podsumowując – super miejsce, świetne jedzenie, ciekawi ludzie, nietypowe stoiska i dobra zabawa murowana nawet w deszczu!




































Komentarze

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa