TRYB JASNY/CIEMNY

Kokosowo imbirowy kurczak z limonkami i pakczoj– przepis kolarski vol. IV

Niektórzy nie potrzebują obrazków w książkach kucharskich, ja bardzo
 je lubią bo zwyczajnie wiem do jakiego efektu na talerzu zmierza moje gotowanie,
albo przynajmniej powinno zmierzać...fot. D.Szymborska


Ciekawe co jedzą nasi zawodowi kolarze? Ci dla których gotuje Hannah Grantsą szczęściarzami. Po raz trzeci się o tym przekonałam. Ot strona 82 – przepis i 83 obrazek jak danie może wyglądać. Grant poprzeczkę stawia wysoko, sesje zdjęciowe do swojej książki robiła w Nomie….

Moja propozycja podania różni się od pomysłu Grant – zamiast ciemnego ryżu zdecydowałam się na makaron ryżowy. I jeszcze dwa usprawnienia, które moim zdaniem warto sprowadzić – rozgnieść nasiona kolendry w moździerzu i zetrzeć imbir na tarce. Cała reszta zgodnie z przepisem.

Składniki (6 porcji):


Wszystkie składniki na początku gotowania - przełożyłam z patelni do garnka bo zwyczajnie mi się nie mieściły fot. D.Szymborska


·      2 spora filety z piersi kurczaka (czyli 4 części z polędwiczkami),
·      2 cukinie,
·      150g imbiru,
·      2 trawy cytrynowe,
·      4 limonki,
·      2 cebule (w przepisie były czerwone a w mojej lodówce tylko białe),
·      6 listków kafiru,
·      50ml oliwy,
·      1 łyżka ziarenek kolendry,
·      1 gwiazdka anyżku,
·      4 pakczoj
·      2 puszki mleka kokosowego.

Przygotowanie (około 60 minut):

Pyszne, egzotyczne danie fot. D.Szymborska


Zetrzeć skórkę z limonek, wycisnąć z nich sok. Obrać imbir i zetrzeć go na tarce. Ziarenka kolendry i gwiazdkę anyżku rozgnieść w moździerzu, przesypać do blendera dodać zmiażdżoną i pokrojoną trawę cytrynową. Dodać skórkę limonki, sok, wlać oliwę i wsypać listki kafiru. Wszystko tak długo blendować aż uzyskamy gładką masę.

Kruczaka pokroić małe kawałki. Cukinię w kostkę (około 2cm), liście pakczoj oddzielić. Cebulę pokroić w piórka.


Podsmażyć zblendowany sos przez 3 minuty (najlepiej na teflonowej patelni bo nie przywiera), dodać mleko kokosowe, poczekać aż zacznie się gotować dodać kurczaka, gotować przez 5 minut, potem do patelni wrzucić cukinię, cebulę i pakczoj. Gotować do czasu gdy mięso kurczaka przestanie być surowe.

Komentarze

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa