TRYB JASNY/CIEMNY

Weihnachtsmarkt Freiburg – jeszcze zdążycie



 
Nieobchodzenie Świąt Bożego Narodzenia to jedno, a radość z jarmarków świątecznych to drugie. Uwielbiam nastrój, grzane wino (również w wersji białej), muzykę i światełka. 
 
We Freiburgu jarmark świąteczny trwa do 23 grudnia, ma 132 stoiska rozstawione po całym starym mieście. Przeważają stragany sprzedażowe ale jest naprawdę sporo z jedzeniem.
 
Nie wiem jak Wy, ale ja spaceruję najpierw, podchodzę do wszystkich miejsc, oglądam menu, zaglądam co ludzie jedzą. To dość czasochłonne, ale chcę mieć pewność, że wybiorę dobre jedzenie. Nie lubię jeść jak nie jestem głodna, więc takie wybieranie trwa, bo jak zjem A to nie będę „miała miejsca” na B, więc może lepiej zacząć od C….




 
We Freiburgu wybrałam (i nie żałuję) placki ziemniaczane z sosem łososiowym. Placki tłuste, ale pyszne, sos łososiowy to łosoś wędzony w majonezo jogurcie. Porcja dla dwóch osób (dwa placki) 11E, ale 1E kaucji na talerz i widelce. Zostałam w temacie łososia i zjadałam też pyszną kanapkę z łososiem pieczonym nad ogniem i dobrą sałatą – 7E. Wreszcie skompletowałam dwa różnokolorowe kubki po grzanym winie. Wino 4E, kaucja zwrotna lub nie 3E za kubek.






Tym sposobem z jarmarku wróciłam najedzona i zadowolona. Piłam wino białe, które tak naprawdę jest winem tylko z nazwy, to słodki, ba nawet bardzo słodki napój podawany na gorąco, który ma procenty alkoholu.
 
Jeżeli chodzi o stoiska, to jest nawet z Bolesławcem (smutny widok, bo stoisko śliczne a zerowe zainteresowanie), reszta to klasyka: mydełka, dekoracje, ceramika, drewniane rzeczy, zabawki, lampiony, trochę wędlin i serów, słodkości. Generalnie wszystko bardzo podobne do tego, co pojawia się na polskich jarmarkach. Były też stoiska ekologiczne, wegańskie i kilku organizacji działających na rzecz klimatu.


Atmosfera świetna, ludzi sporo, trochę kolejek, ale z racji tego, że jarmark jest w wielu uliczkach i kilku placach to można sobie pospacerować i dobrze się bawić. 
 
W wielu miejscach można płacić kartą, ale gotówka zdecydowanie preferowana.



 
Godziny otwarcia: poniedziałek piątek – 8 do 18, sobota 9.30 – 14.30, święta i niedziele 10 – 12.  

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa