TRYB JASNY/CIEMNY

Restauracja Eska w Pradze



Po to warto pojechać. Serio. To coś czego obecnie bardzo mi brakuje w Warszawie. Miejsca w którym chce się przebywać z doskonałym jedzeniem. Taka jest Eska w Pradze. Byliśmy dwa razy – raz zamawiając zwykłe dania z karty, drugi raz decydując się na menu degustacyjne. Dwa razy to były świetne decyzje, dania, co ważne się nie powtarzały.

Najpierw o samym miejscu – można tam zjeść śniadania, obiady i kolacje, we wszystkich trzech przypadkach przyda się rezerwacja, w weekendy to konieczność. Obsługa mówi po angielsku i niemiecku (to słyszałam). Eska to: piekarnia, bistro, restauracja i mni sklepik z własnymi lub wyselekcjonowanymi produktami. To miejsce, gdzie ustawiają się kolejki po chleb, a bochenek w przeliczeniu kosztuje około 20 złotych. 

Sala restauracyjna znajduje się na piętrze, to proste krzesła i stoły bez obrusów. 

Jeżeli chodzi o kuchnie to nazwałabym ją międzynarodową z wykorzystaniem nowoczesnych technik. W Esce pianki są świetne, emulsje aromatyczne a chipsy chrupiące. 

To miejsce, którzy przywróciło mi wiarę w smak jarmużu!




To co jest takie sympatyczne w tym miejscu to, luz i zaopiekowanie gości. Kelnerzy i kelnerki są profesjonalni i sympatyczni, wiedzą dużo o daniach, które serwują, dodatkowo w restauracji pracują również sommelierzy – jedną z opcji (na którą się nie zdecydowałam obawiając, że 5 dań z 5 kieliszkami wina to może być dla mnie za dużo) jest menu degustacyjne z dobranymi winami. A i ja, która nie lubi piwa tam wypiłam dwa małe – bo zwyczajnie były świetne.

W ramach wspomnień w szufladzie kuchennej czekają igły sosnowe w specjalnej marynacie, które będą idealnie pasowały do naszego chleba. A rzeczą „zgapioną” i „przeniesioną” do naszej kuchni jest wypiek mini chlebków. W Esce jako czekadełko jest podawany mini chlebek na zakwasie i my teraz też takie pieczemy.

Po tym przydługim wstępie zapraszam do oglądania zdjęć, na których nie ma dań zwyczajnie smacznych, wszystkie są mniej lub bardziej genialnie smaczne!











Komentarze

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa