TRYB JASNY/CIEMNY

Placuszki z cukinii (prawie jak w Grecji)



 
Trochę mnie roznosi, żeby gdzieś pojechać. Po pierwsze dlatego, że uwielbiam nowe miejsca, po drugie, bo w tych nowych miejscach zjem nowe rzeczy. Taką historie mają właśnie placuszki cukiniowe. Zjadłam je w wersji lekko papkowatej w kantynie pod Akropolem. I potem chciałam wersję smaczniejszą w domu. 

Po kilkunastu placuszkach, testach mam TEN pyszny przepis. Szybko się przygotowuje, warto jeść teraz, kiedy cukinia wciąż ma smak. Podaję po grecku to znaczy z jogurtem greckim lub kruszoną fetą. Jest super smacznie!




 

Składniki (4 do 5 placuszków)

  • 300g cukinii,
  • 1/4 cebuli,
  • 1 jajko,
  • 10g mąki na 100g cukinii,
  • łyżka mleka,
  • Sól, pieperz,
  • Pęczek koperku lub koperek suszony (preferowany ten świeży),
  • Feta do posypania,
  • Jogurt grecki jako dodatek,
  • Sól w płatka do posypania,
  • Olej do smażenia (sporo, ale po przecedzeniu przez gazę, posłuży do kolejnego smażenia).

 
Przygotowanie

 
Cukinie umyć bardzo starannie, zetrzeć na tarce (duże oczka), cebulę obrać i również zetrzeć. 

Wycisnąć na sitku, dodać rozbełtane jajka i mąkę. 

Wszystko starannie wymieszać, dodać koperek, doprawić solą (nawet łyżeczka, jak lubimy słone potrawy). 

Rozgrzać olej w patelni. 

Nakładać łyżką i smażyć przez 6 minut – po 3 minuty na stronę. 

Przełożyć na papierowy ręcznik, podawać od razu.


A tak wyglądały te jedzone w Atenach, podane z tak czosnkowym sosem, że jak dla mnie był niejadalny...




Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa