TRYB JASNY/CIEMNY

Buty, które biegają za Ciebie – NIKE ZOOMX VAPORFLY NEXT%



Biegasz poniżej 4 minut na kilometr? Truchtasz w tempie 6.30? 

Jeżeli na któreś z tych dwóch pytań odpowiadasz twierdząco, to te buty są dla Ciebie!

Pewno zdarzyło się Wam grać w bilard z „ekspertem od fizyki” – słuchaliście o kącie padania i odbicia, prawda? Może biegaliście z tym samym „ekspertem”, który opowiadał o zwrocie energii? Brzmiał nudno, ale miał rację. Producent mówi o „uczuciu napędu i szybkości przy każdym kroku” -  nie wymyśla. W skrócie – odbijamy się od asfaltu, biegamy łatwiej i szybciej. 

Czytając o tych butach myślałam, że koloryzują – ot reklama – biegając w tych bytach mam poczucie, że jestem lżejsza, bardziej dynamiczna i łatwiej mi się przemieszcza.

Zaczęłam od tempa biegu nie bez powodu – odbicie, zwrot energii działa przy każdym kroku, każdy biega szybciej. Zawodowiec biega super szybko „plus”, a amator biega szybciej „plus”…

Buty wykonane są z pianki, cholewka jest bardzo cienka, wydają się super delikatne, dlatego nigdy nie polecałabym ich na triathlon. Pewno, że pobiegniemy szybciej, ale z pewnością nie ubierzemy ich sprawnie, bałabym się, że się porwą. 

Buty mam od lutego tego roku, kupione w Berlinie, biegane tylko przy ładnej pogodzie, teraz zimą, gdy nie ma śniegu też dają radę.

Minus jest jeden – można się w nich zabić na schodach. Serio. Buty mają tak dużą „płetwę” z tyłu, że nie da się w nich normalnie schodzić po schodach, z wchodzeniem nie ma problemu, bo czubki są normalne.

Czy warte są swojej ceny? 

Jeżeli chodzi o doznania z biegu – tak, jeżeli chodzi o trwałość to nie umiem ocenić. Bardzo na nie uważam, szanuję, nie mają takiego ciężkiego „życia” jak inne moje buty biegowe.

Na koniec uwaga – nic nie pozostaje obojętne dla naszych mięśni i ścięgien, ten inny sposób odbijania się od ziemi wymaga przyzwyczajenia się do innego układu. Dlatego trzeba się do nich przyzwyczaić.

Komentarze

  1. Hej dzięki za ten artykuł. Właśnie sama ostatnio zainteresowałem się tematem butów sportowych i zaczęłam szukać w sieci jakiś ciekawych modeli. W końcu zdecydowałam się zamówić nike air max thea Już nie mogę się doczekać, aż do mnie przyjdą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis i blog :)

    Ja odzież sportową i buty wybieram na
    https://www.ceneria.pl/

    Porównywarka cen to strzał w dziesiątkę. Można wybierać spośród wielu produktów takich jak : bluzy, kurtki, spodnie czy plecaki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa