TRYB JASNY/CIEMNY

Jak zrobić makaron? Proste trzeba mieć KitchenAid!


Się suszy fot. D.Szymborska
Wniosek z warsztatów Pasta&Pizza jest prosty – trzeba mieć KitchenAid! Wtedy wszystko się udaje! Makaron – proszę bardzo, gnocchi nie ma problemu i pewno lista jest dłuższa, ale to już sprawdziłam! Teraz przepis na makaron, prosty, sprawdzony. KitchenAid’a można pewno zastąpić mikserem, przystawkę makaronową wałkiem, a dostawkę robiącą spaghetti cięciem nożem, jednak wtedy nie jestem pewna efektu!

Składniki ( 3 małe porcje spaghetti i 3 porcje tagiatelle):
·      Mąka samolina – 300g,
·      3 jajka (tutaj były zwykłe, ale ja bym je zamieniła na te od wybieganych kur),
·      szczypta soli.

Przygotowanie:
Mąkę wsypać do miski, dodać szczyptę soli, po kolei wbić jajka. Mieszać w KitchenAid’zie tak długo aż ciasto będzie odchodziło od miski. Wałkować, lub przepuścić przez specjalna przystawkę. Następnie wyciąć (też przystawka). Rozwiesić na suszarce do makaronu. Potem gotować po 3 minuty w osolonej wodzie. Makaron jest PYSZNY!

KitchenAid fot. D.Szymborska

Ciasto na makarony fot. D.Szymborska

Wałkowanie fot. D.Szymborska

Makaron fot. D.Szymborska

Komentarze

  1. Naprawde ? my robimy ciasro recznie, potem walkujemy i makaron wycinamy nozem lub ksztaltujemy kluchy palcami lub widelcem. Kitchen aid naprawde nie potrzebny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kluski to co innego....ale jak zobaczyłam w jakim tempie i z jakim efektem można zrobić makaron - NITECZKI to jestem dalej pod wrażeniem:)

      Usuń
  2. U mnie Mama też zawsze robiła ręcznie, bez użycia maszyn (z resztą, kogo w latach 80-tych stać było na takie ustrojstwa). Potem ten makaron pociapany suszył się na szafce w kuchni, a kot schowany za skrzynką z aloesem polował na niego. Żadna inna pomidorówka nie smakowała jak ta z maminym makaronem. Takie tam, wspomnienia z dzieciństwa :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co nie zmienia faktu, że "walcownica" do makaronu robi szał. Kiedyś nawet zastanawiałam się nad kupnem.

      Usuń
  3. A to nie wiedziałam...ja robię ręcznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzę o takim robocie od jakiegoś czasu....A teraz dobiłaś mnie informacją że jeszcze mogę makaron zrobić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czego on nie robi!? wczoraj googlowałam przystawki...ahhh

      Usuń
  5. Mam KitchenAid od wczoraj i pierwsze co zrobilam makaron :) Te recznie robione moga sie schowac :) makaron zrobilam w kilka minut POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa