TRYB JASNY/CIEMNY

5 małych kroczków do bycia ekologicznym

Swoja torba na duże zakupy i bawełniane woreczki na owoce i warzywa fot. D.Szymborska


Nie napiszę o kompostowniku (nie zanosi się, żebym taki miała), praniu w łupinach orzechów (lubię pachnące proszki) ale pochwalę się kilkoma sposobami na bardziej ekologiczne życie. Takimi, które są wykonalne, proste i wcale nie zajmują dużo czasu.

Torby wielorazowe (materiałowe) – mam całą kolekcję, łącznie z takim zestawem 5 torebek na owoce, warzywa i wszystko co wcześniej bym włożyła do reklamówki. Jedyne worki plastikowe jakich używam, to te na śmieci, choć mają oznaczenie, o szybszej biodegradowalności. W aucie mam kilka toreb, plus w torebkach z którymi potencjalnie mogę pójść na zakupy.

Szklane butelki – uff z winem to byłam ekologiczna od dawana, natomiast w kwestii soków i wody mineralnej dopiero zaczynam! Denerwujące jest to, że ceny wody w szklanych butelkach są kilkukrotnie wyższe, bywają promocje – wtedy kupuję więcej. Myje słoiki i segreguje szkło. 

Niemarnowanie jedzenia – przemyślane zakupy – lista! Gotowanie małych porcji, kompozycje z „resztek”, pakowanie jedzenia do pudełek. 

Ograniczenie jedzenia mięsa – ryby i dużo warzyw – energii wystarcza do ćwiczeń. Jeżeli chodzi o mięso to kupuję takie bio/eko – znaczy się dużo droższe i pojawia się dużo rzadziej na talerzach.

Opakowania – swój kubek termiczny (odpada kupowanie kawy czy herbaty „na mieście”), pudełka (bentobox) wielorazowe, woda w bidonie na siłowni, kupowanie mydła w opakowaniach miękkich, by przelać je do butelek w łazience.

Sprawdźcie – takie 5 kroków można wykona zupełnie „bezboleśnie”. 

Potem przyjdzie kolej na kolejne, ale o te 5 jestem już do przodu!

Komentarze

  1. Problem w tym, że tych toreb plastikowych jest cała masa. Ja w aucie mam ok 20. Czekam tylko aż mi się poniszczą żeby móc kupić sobie taką materiałową torbę jak Ty masz na zdjęciu. Co do segregacji - musiałam się nauczyć bo taki był wymóg na moim osiedlu. Teraz nie żałuję i doceniam, że ludzie segregują śmieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewno, że nie jest łatwo :) ale jak się chce coś zrobić to się da, prawda?

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa