TRYB JASNY/CIEMNY

Kurczak po meksykańsku z super salsą ziołowo pomidorową


Delikatny kurczak z przyprawami, świeża salsa z siekanych warzyw i ziół...fot. D.Szymborska



Chyba trwa u mnie faza meksykańska. To pewno jest odpowiedź na zimno za oknem. Szukam gorących smaków, pysznych aromatów, bo brakuje mi słońca. Przepis może nie najbardziej klasyczny, jeżeli chodzi o dania meksykańskie ale zdecydowanie do polecenia. Jak zwykle nie zawiodłam się na pomysłach Jamiego Oliviera. 

Salsa, czyli sos z pomidorów, soku z limonki, liści kolendry i dymki to genialnie proste i pyszne połączenie. Aż ciężko uwierzy, że coś takiego może tak rewelacyjnie smakować. Nie trzeba blendera, tylko stoimy nad deską do krojenia i siekamy…

Czas spędzony w kuchni to godzina, ale mija szybko, można podjadać….

Jak to bywa z wrapami, gorące, zwijane i zjadane w mig, nie prezentują się najlepiej. Jest plan, żeby to co zostało na drugi dzień zawinąć w tortille i podsmażyć na maśle na patelni tak by uzyskać pyszny maślano, serowy wrap ze świetnym kurczakiem…

Składniki (na 10 małych wrapów):


Sos na chwilę przed dodaniem czarnej fasoli fot. D.Szymborska

Najprościej - najpyszniej - zioła, pomidory i papryka fot. D.Szymborska

·         2 cebule posiekane,
·         5 ząbków czosnku – posiekanych,
·         Pęczek kolendry – siekany – zarówno listki jak i łodyżki,
·         2 piersi z kurczaka pokrojone w wąskie paseczki,
·         1 łyżeczka kuminu (rozgniecionego w moździerzu),
·         1 łyżeczka ziarenek kolendry,
·         Sok z 1 limonki,
·         Oliwa (2 łyżki),
·         1 papryczka chipotle,
·         1 łyżeczka soli,
·         2 puszki pomidorów,
·         1 puszka czarnej fasoli,
·         10 tortilli,
·         Ser cheddar – tarty opcjonalnie).

Sos:
·         ½ pęczka kolendry – posiekanej drobno,
·         3 pomidory – bez skórki – posiekane drobno,
·         1 czerwona papryka (upieczona w piekarniku, tak żeby skórka zrobiła się czarna i można było ja łatwo zdjąć) – posiekana drobno
·         3 dymki – część zielona – posiekane drobno,
·         Sól, pieprz
·         Sok z 1 limonki.

Przygotowanie:

Na oliwie podsmażyć cebule, czosnek, kolendrę, dodać przyprawy. Poczekać aż cebula zmięknie ale nie będzie brązowa, dodać kurczaka. Smażyć wszystko przez 5-7 minut. Dodać pomidory i papryczkę chipotle, poczekać aż wszystko się zagotuje i wtedy zmniejszyć ogień. Ja po jakiś 10 minutach wyciągnęłam papryczkę bo nie chciałam żeby danie było zbyt ostre. Gotować przez 35-40 minut. 

Upiec paprykę, po to by obrać ją ze skórki. Przygotować sos. Składniki salsy posiekać i wymieszać ze sobą. Odstawić na bok.

Na pięć minut przed podaniem dodać odcedzoną czarną fasolę do sosu kurczakowego.

Dla mnie idealnie komponuje się z guacamole i jogurtem, podgrzewając tortille można też roztopić trochę sera i wtedy będą to super pyszne wrapy!

Komentarze

  1. aż się głodna zrobiłam... brzmi apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się skład sosu. I w ogóle dawno nie jadłam wrapów, może zrobię w weekend, mam chyba nawet w zapasach tortille z sensownym składem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa