TRYB JASNY/CIEMNY

Domowa siłka – mój zestaw ćwiczeń




Tak, wiem są już otwarte siłownie, ale nie każdy (co w pełni rozumiem) ma ochotę je odwiedzać. Ja myślę, że będę łączyć domową siłkę z wizytami w klubie fitness. Z dwóch powodów, jak mam mniej czasu to ćwiczenie w domu pozwala nie tracić czasu na dojazd do klubu.

To mój ulubiony zestaw ćwiczeń, zastrzegam, że jest dostosowany do moich potrzeb, wsparty ćwiczeniami rehabilitacyjnymi na kostkę.



Tekst powstał we współpracy z Plusssz Elektrolity. Nie wiem jak Wy, ale ja potrzebuję dużo picia w czasie treningów. Zróbcie rachunek sumienia, jeżeli po treningu boli Was głowa, zwalacie to na to, że było duszno w pokoju….a może po prostu za mało piliście? Czasem, a nawet często sama woda nie wystarcza.


Domowa siłka zajmuje mi około 70-85 minut – zależy od dnia, tempa, przerw…, wypiłam około dwóch szklanek w czasie treningu, myślę, że jak będą upały to będzie tego więcej.

W treningu domowym bardzo ważne jest to, żeby poczuć, że to jest czas ćwiczeń, nie klikania na komórce, mieszania zupy czy mycia podłogi. Dlatego znalazłam bardzo „dyskomłocką” składankę i puszczam ją dość głośno. Dzięki temu też wiem, czy ćwiczenia idą zgodnie z planem, bo jak słyszę inną piosenkę przy przysiadzie bułgarskim to wiem…, że się obijałam albo zrobiłam dłuższe niż 30 sekund przerwy.

Acha trening składa się z 4 części – rozgrzewka, ćwiczenia, rehabilitacja i rozciąganie wraz z znienawidzonym rozciąganiem….

Jeżeli chodzi o sprzęt to mam: piłkę lekarską, hantle z regulowanymi obciążeniami (gryf 2kg, talerze po 1 i 2kg), taśmy oporowe, matę i rękawiczki.


Przykładowy trening

  • Rozgrzewka – na rowerze wpiętym w trenażer,
  • Pompki – nie cierpię! Nie cierpię ale staram się zrobić 2x10,
  • Plecy – w przyklęku z hantlem 8kg, 2x10,
  • Łydki – na desce pod stopami 2x20,
  • Wykroki z piłką lub przysiad bługarski z piłką 2x20,
  • Planki – na wprost i boki x2,
  • Biceps – 6kg, 2x10,
  • Triceps – 4kg, 2x10 – żeby było szybciej i wygodniej i nie trzeba było zdejmować ciężarów z gryfu,
  • Barki – 6g, 2x10,
  • Przysiady z taśmą (żółtą) 2x20,
  • Wykroki z taśmą (czerwoną) 2x20 na każdą stronę,
  • Rehabilitacyjne ćwiczenia rozciągające,
  • Rozciąganie i rolowanie.
W tak zwanym międzyczasie, jak nie narzekam – a narzekam dużo to piję po łyczku, żeby się nie odwodnić.

Potem prysznic i z reguły albo śniadanie albo kolacja….jak się uda to 20 minut od treningu „jest jedzone”.

Jeżeli chodzi o trening na siłowni to wygląda bardzo podobnie, ale „atrakcją” są maszyny, na których można wykonywać ćwiczenia.

Komentarze

  1. Z takim zestawem już można zrobić jakiś domowy trening. Najlepsze jest to, że firmy kurierskie jeździły przez cały czas pandemii. Wystarczyło sobie zamówić hantle i za 2 dni były by w domu. Mnóstwo ludzi za to zaległo na 3 miesiące na kanapach:/ Też mam domową siłownię tylko więcej wyposażenia - https://zrzucbrzuch.com/2019/04/domowa-silownia-wyposazenie/ ale budowałem to pomieszczenie z myślą zrezygnowania ze stacjonarnej siłowni. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chodzę na siłownie zewnętrzne - tam mam super, profesjonalny sprzęt o każdej porze dnia i nocy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny plan ćwiczeń, ważne że tobie się on sprawdza.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa