TRYB JASNY/CIEMNY

Kimchi ramen

Przepyszna zupa z kimchi i owocami morza! fot. D.Szymborska


To się nazywa mieć szczęści! Zgrałam zdjęcie, wpisałam nazwę baru z rachunku i…..okazuje się, że od kilku lat jest polecany przez przewodnik Michelina!

Bar nazywa się Shoryu Ramen, ten do którego trafiłam ma w środku 10 krzeseł – 5 przy barze i 5 przy ladzie przylegającej do okna. Jest to bardziej miejsce odbioru zamówień, ale jak akurat jest wolne miejsce to warto usiąść i zamówić – można przy okazji powyglądać przez okno albo popatrzeć jak powstaje pyszne zupa, bo kuchnia jest otwarta.

Shoryu Ramen specjalizuje się ramenie Hakata tonkotsu, który pochodzi z dzielnicy Fukuoaki o nazwie... Hakata. Wyspa Kyushu w Japonii słynie z ramenu o cienkim makaronie ryżowym, wywar z reguły jest gotowany na wieprzowych kościach. Dodatkowo w karcie można znaleźć Ramen z owocami morza i kimchi – właśnie ten wybrałam.


Ramen Kimchi to pyszna zupa! W karcie ma gwiazdkę co oznacza, że nie występuje w żadnych zestawach, bo jest tak oryginalna i lubiana przez gości…że i bez promocji ją zamawiają.

W misce dostałam: ostry bulion, a w nim dużo krewetek, małży, kalmarów, grzybów, wodorostów, dymki, sezamu, smażonych szalotek, imbiru i przed wszystkim pyszną kimchi, jajko było odpowiednio ugotowane. 

Przemiła obsługa, świetna atmosfera. Gdy wychodziłam do baru stała spora kolejka – większość to byli stali klienci, czekający na swoje zamówienia, sporo osób czekało aż zwolni się jedno z dziesięciu krzeseł….

Cieszę się, że trafiłam na kolejną pyszną zupę, nie spodziewałam się, że kimchi może mieć też takie „zastosowanie”. Zamierzam, w kolejnym podejściu spróbować przygotować kimchi. Na razie ani razu nie udało mi się zrobić wersji jadalnej, bo śmierdząca to i owszem była. Wczoraj znajoma Koreanka stwierdziła, że to przecież banalnie proste przygotować kimchi, że zawsze ma słoik w lodówce, podpytałam o przepis….i teraz czekam na specjalne płatki chilli, które kupuje jej mama w Korei i przesyła do Europy….może kimchi jest rzeczywiście taka prosta w przygotowaniu jak ma się odpowiednie składniki? A może trzeba próbować do skutku….w każdym razie jak już uzyskam pożądany smak to z pewnością przyjedzie pora na ramen bo taka wersja jak dziś jadłam bardzo mi smakowała!


Bar Shoryu Ramen jest przy Air Street, wskazówka dla kolarzy – wystarczy przejść przez ulicę by wejść do sklepu Raphy….

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa