TRYB JASNY/CIEMNY

Mai „Przepisy na szczęście” – czyli nowa książka i jeden przepis

Podoba mi się okładkowe szczęście Mai - trzyosobowa rodzina! fot. D.Szymborska


Łączy nas kilka szczegółów: wstajemy rano – Maia, żeby jeździć konno, ja żeby pływać, lubimy wyraziste smaki, uważamy, że gotowanie jest ważne dla budowania więzi tych rodzinnych i tych przyjacielskich, lubimy się dzielić. 

Maia stroni od produktów zwierzęcych ja zajadam się mięsem…. 

Bardzo lubię przepisy Mai, są słoneczne, ciepłe i poprawiają humor i w większości przypadków są naprawdę proste do przygotowania.

Nowa książka „Przepisy na szczęście” to opowieść o życiu, w którą Maia wplotła przepisy, sporo przepisów.

Spodobało mi się zdanie, które dziś usłyszałam – "szczęście zaczyna się na talerzu"! Zgadzam się z nim w 100%, dobre jedzenie, dobrzy ludzie, to wszystko czyni nas szczęśliwszymi!

Książka będzie w księgarniach już w przyszłym tygodniu, po dzisiejszym spotkaniu wiem, że przygotuję przepis ze strony 101, z działu „Ogień”. Wiem o tym dlatego, że w czasie spotkania autorskiego zjadłam to danie i było obłędnie smaczne!


Pyszne, pyszne i jeszcze raz pyszne! fot. D.Szymborska


Maia przekonuje, że to tylko 25 minut gotowania, muszę tylko znaleźć dobre ziemniaki  bo one są podstawą tego dania, resztę rzeczy: komosę, masło klarowane (zrobię), liście kafiru (mam suszone), przyprawy hinduskie, kolendrę, sok z limoki – mam w kuchni! Bo podsmażenie ziemniaków na patelni (2-3 minuty) potem doprawienie sokiem z limonki i wodą nie jest trudne, potem zostaje jeszcze poczekać aż ziemniaki się ugotują, dodać kolendrę lub miętę (tej akurat nie mam w domu) i ziemniaki będą już gotowe, na drugiej patelni uprażę komosę, oczywiście z dodatkiem soku z limonki i potem tylko wszystko trzeba podać! Dla mnie będzie to dodatek, przystawka i pewno podam z rybą…ale to już inna historia, bo każdy ma inne szczęście na talerzu!

No nie wiem.....fot. D.Szymborska

Dzisiejsze spotkanie wokół szczęścia na talerzu fot. D.Szymborska


A dziś wieczorem po kolacji, spokojnie przeczytam całą książkę, zaznaczę przepisy, które chcę ugotować w pierwszej kolejności…..


Przepisy na szczęście, Maia Sobczak, Wydawnictwo MUZA SA, Warszawa 2017

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa