TRYB JASNY/CIEMNY

Makaron z brokułami, anchois i kurczakiem

Przepyszne połączenie słonych rybek z chrupiącym kurczakiem fot. D.Szymborska


Połączenie słonych rybek z soczystymi brokułami do tego filet z piersi kurczaka (taka, ze skórą) smażony tak jak kaczka….czyli same smaczne rzeczy w głębokim talerzu!

Przepis prosty, szybki a danie bardzo efektowne i z pewnością podam je nie jeden raz! Już wcześniej próbowałam czegoś podobnego ale świeże brokuły zamiast mrożonych i filet z piersi kurczaka zamiast zwykłego kawałka mięsa znacząco podnosi smak tego dnia.

To trochę jak remont mieszkania – niby dalej te same ściany ale w środku może być już zupełnie coś innego.

Co ważne tak przygotowany makaron nadaje się do zapakowania do pudełka i dobrze smakuje na zimno.

Zawsze imponowało mi to, że w restauracji nawet zwykły kawałek kurczaka jest…ze skórką, dlatego do tego dania sama wykroiłam filety – owszem nie były takie duże jak te normalne „sklepowe” ale za to miały skórkę, to naprawdę zmienia smak mięsa. A reszta kurczaka poszła do rosołu – czyli nic się nie zmarnowało!

Składniki (4 porcje):


·      2 piersi kurczaka ze skórą,
·      1 duży brokuł (około 500g),
·      3 ząbki czosnku,
·      5 filetów anchois (ja jeszcze dołożyłam sobie na już wyserwowane danie bo tak lubię te rybki!),
·      240g makaronu,
·      oliwa do smażenia,
·      opcjonalnie tarty parmezan.

Przygotowanie:

Brokuł podzielić na spore różyczki z łodyżkami. Zagotować wodę, posolić i dodać łyżeczkę cukru. Brokuł gotować przez 1 minutę, odcedzić i poczekać aż wystygnie. Łodygi pokroić w cienkie plasterki, różyczki posiekać – zostawić kilka do dekoracji już gotowej porcji makaronu.

Czosnek obrać i posiekać. Rozgrzać oliwę, podsmażyć czosnek i dodać siekane brokuły i anchois. Smażyć chwilę. Pierś z kurczaka usmażyć (zacząć od strony skóry). Pokroić mięso i dać mu chwilę by „odpoczęło”. Makaron ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wymieszać makaron z brokułami rybkami. Nałożyć na talerze,  ułożyć po kilka plastrów usmażonego kurczaka.

Komentarze

  1. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa