8 listopada 2016

Siedem 30 minutowych dań dla sportowców – łatwe i zdrowe przepisy

można robić ze stoperem - czas start!


-       Jadłabym zdrowo, ale nie mam czasu.
-       Wiesz, przygotowanie dobrego jedzenia zajmuje wieki, ja mam półgodziny nie więcej.
-       Może bym i coś ugotował, ale to jest takie trudne i pracochłonne.
-       Czasem lepiej zjeść na mieście, albo zamówić…no a że pizze zawsze dowożą…

Ile osób tyle wymówek, by pójść na łatwiznę jedzeniową, kupić przetworzone jedzenia, zamówić catering albo inną pizzę.  Pewno, że raz na jakiś czas to może być miła odmiana – czekać na kuriera z jedzeniową przesyłką, ale jak tak jest codziennie to możemy zapomnieć o efektach naszych treningów. Ich zwyczajnie nie będzie, bo nasz organizm jest jak maszyna potrzebuje dobrego paliwa! Pomyślmy o sobie jak swoim aucie czy skuterze – wyobrażacie sobie, że jedziecie zatankować na stację benzynową – taką bez nazwy, bez certyfikatów pochodzenia paliwa, wreszcie taką, gdzie jest brudno….no raczej nie. To dlaczego do żołądka wrzucać śmieciowe jedzenie?

Z myślą o tych wszystkich, których takie wymówki słyszałam przygotowałam listę dań, które są proste w przygotowaniu, takich, które nie wymagają ani skomplikowanych zakupów, ani nietypowych i rzadkich sprzętów kuchennych. Zatem do dzieła – 10 sprawdzonych, prostych, smacznych przepisów i co najważniejsze takich, których prawdopodobieństwo zepsucia jest bliskie zera! To co smacznego biegowego i sportowego!


1. Śniadanie – najprostsza owsianka, którą można przygotować na mleku krowim, mleku roślinnym lub na wodzie. Przygotujemy ją w 10 minut! – przepis TUTAJ



2. Jaglanka – super kasza na śniadanie, znów prosty przepis a efektem będzie pożywne, bezglutenowe i wegańskie śniadanie – przepis TUTAJ



3. Sałatka mocy z awokado i kurczakiem – tak, tak 30 minut wystarczy, musimy tylko zacząć od zgrillowania lub usmażenia filetu z piersi kurczaka zagrodowego, po to by sobie stygł jak my będziemy kroić resztę składników. To taka sałatka, która stanowi danie obiadowe lub kolację!  Przepis TUTAJ



4. Kluski z karczochami i kurczakiem – tutaj również 30 minut wystarczy, żeby zjeść świetne danie, do tego nadaje się do zabrania do pracy/szkoły – z pudełka, na zimno też wybornie smakuje! Przepis TUTAJ



5. Tofu z kaszą i warzywami – jedynym wyzwaniem w czasie przygotowywania tego dania jest zakup dobrego jakościowo tofu – w domu, w kuchni wszystko szybko i sprawnie ugotujemy. To wegańskie danie jest bardzo proste w przygotowaniu i podobnie jak kluski nadaje się do zapakowania do lunch-boxu. Przepis TUTAJ



6. Łosoś z miętą – można podać z kluskami lub kaszą, proste danie, jak to w tym cyklu przepisów bywa do przygotowania w 30 minut, miętę można kupić w większości warzywników, oczywiście można ją hodować na balkonie, ale nie trzeba…choć warto. A przepis TUTAJ



7. Zapiekane jajka z dodatkami – to takie danie, które pomaga utrzymać porządek w lodówce. Jeżeli tylko pamiętamy o tym, żeby włączyć piekarnik to uporamy się z nim w 30 minut. Jeżeli nie mamy patelenki takiej jak na zdjęciu możemy użyć naczynia żaroodpornego do zapieczenia jajek albo patelni stalowej – pod warunkiem, że nie ma plastikowej rączki! Przepis TUTAJ 

To już nie ma wymówek! Smacznego sportowego wszystkim!!!



2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwaga kasuję komentarze z reklamami/odnośnikami. pozdrawiam

      Usuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa