TRYB JASNY/CIEMNY

Mięso kraba z kaszą bulgur i pomidorkami cherry

Pyszne danie, jak ktoś się zastanawia jak smakuje mięso kraba to niech sobie wyobrazi esencję paluszków krabowych fot. D.Szymborska


Staram się nie robić impulsywnych zakupów, chodzę z listą po sklepie, do koszyka trafia tylko to co jest potrzebne, aż do czasu gdy….no właśnie zobaczę coś co „zawsze chciałam spróbować”. W lodówce stoi słoik łubinu – jadłam raz i jeszcze nie znalazłam przepisu jak podać ten portugalski przysmak. Do niedawna stała jeszcze puszka z mięsem kraba. Nie pamiętam, czy była jakaś promocja czy marzyłam o wymyślnej krabowej sałatce…w każdym razie termin ważności mięsa się zbliżał.

Z Good Food Polska znalazłam ciekawy przepis na przygotowanie mięsa krabowego z makaronem. Zrobiłam kilka podmianek i….ohh jakie to było pyszne!

Dla wszystkich, którzy wcześniej nie przygotowywali dań z mięsa krabowego z puszki, ważna informacja – w puszce jest mięso rozdrobione i kawałki mięsa z krabowych szczypców. Piszę o tym dlatego, że w przepisie było x gramów mięsa rozdrobionego i y misa w kawałku – zastanawiałam się co zrobić, dopóki nie otworzyłam puszki! Wszystko było tak jak w przepisie, widocznie to standard w kwestii puszek z mięsem kraba, albo ja miałam tyle szczęścia.

Przygotowanie – 30 minut, przy założeniu, że mamy 2l bulionu warzywnego.

Składniki (4 porcje):


Wszystkie składniki do pysznego dania fot. D.Szymborska


·      Puszka mięsa z kraba,
·      Puszka pomidorków cherry – to ważne, żeby to były małe pomidorki a nie zwykłe czy krojone,
·      Śmietana – ja użyłam 32% w kubeczku (czyli nie słodkiej) – 4 łyżki,
·      2 szalotki,
·      2 papryczki ramiro pokrojone w plasterki,
·      natka pietruszki,
·      sól i pieprz,
·      oliwa i ewentualnie masło do podgrzania kaszy,
·      2 litry bulionu warzywnego,
·      po 80g kaszy bulgur na osobę, lub makaron.

Przygotowanie:


Doprowadzić rosół warzywny do wrzenia, ugotować kaszę bulgur. Zawsze można ją podgrzać na patelni teflonowej. Mięso z kraba podzielić – kawałki odłożyć, rozdrobione odcedzić. Pomidorki koktajlowe przelać na sitko, nie wylewać sosu tylko zostawić do gotowania. Szalotki pokroić w półplasterki. Papryczki pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać oliwę, podsmażyć szalotki, dodać paprykę, smażyć chwilę. Wlać sos z pomidorków, doprawić solą i pieprzem, dodać rozdrobione mięso z kraba. Doprowadzić wszystko do wrzenia. Dodać śmietanę, wymieszać, poczekać aż będzie wrzało, zmniejszyć „ogień” dodać pomidorki i kawałki mięsa kraba, poczekać aż pomidorki będą gorące, podawać z siekaną natką pietruszki.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa