22 października 2016

Quesadilla z ziemniakami i chorizo – Blue Cactus

Jak wieczorem wróciłam do domu to wiedziałam, że chcę ugotować to czego przyrządzania uczyłam się dzień wcześniej! fot. D.Szymborska


Wczoraj byłam na warsztatach, tak mi smakowało jedno z dań, że….dziś takie zjedliśmy na śniadanie. Oczywiście nie obyło się bez małych modyfikacji i dodania ulubionych smaków. Przepis zaproponowany przez Ale Meksyk, danie serwowane w Blue Cactus. Jeżeli ktoś nie ma ochoty spędzać w kuchni ponad godziny by zjeść takie quesadillie to trzeba się śpieszyć, dopóki trwa jesień to obowiązuje jesienna karta dań w BC i tam właśnie jest TA quesadilla!

Co w niej tak urzeka? Mnie najbardziej połączenie ziemniaków, cebuli i hiszpańskiej kiełbasy, u nas jeszcze doprawionej kuminem. Hitem jest podsmażenie kukurydzianych placków na maśle! Tak tak danie bezglutenowe może być pułapką kaloryczną! Do tego jest bardzo ciężkie, zjedzone śniadanie pozwoliło spędzić bardzo aktywny dzień bez poczucia głodu…..

Czas przygotowania około 90 minut, stopień trudności – łatwe ale wymagające wielu czynności, tym bardziej jak chce się zjeść nie tylko placki ale też dwie salsy i jogurt (nie śmietana!).

Składniki (4 porcje, przepis bazuje na tym, który zaproponowali blogerzy z Ale Meksyk w czasie warsztatów w Blue Cactus):

Wprowadzenie przed warsztatami fot. D.Szymborska

Blogerskie gotowanie w Blue Cactus fot. D.Szymborska



·      5 ziemniaków, obranych ze skórki,
·      1 cebula,
·      200g kiełbasy chorizo,
·      ser gouda tarty (400g),
·      tortille kukurydziane – 8 sztuk, średnica około 12-15cm,
·      świeży tymianek – ½ pęczka,
·      oliwa, masło,
·      sól i 1 łyżeczka kuminu,
·      sosy: guacamole (awokado, sok z limonki, pomidorki, szalotka, kolendra), czerwony (pomidorki, kolendra, szalotka, oliwa), jogurt grecki naturalny.

Przygotowanie:

Ziemniaki gotować przez 15 minut. Cebulę pokroić w kostkę, kiełbasę również. Ziemniaki odcedzić, pokroić w kostkę, na oliwie smażyć cebulę aż się zrumieni, potem dodać ziemniaki i kiełbasę, smażyć przez kolejne 10 minut, dodać tymianek i kumin. Utrzeć ser żółty. Na patelni (najlepiej teflonowej) rozpuścić masło, ułożyć placek kukurydziany, na nim farsz i ser, przykryć drugim plackiem. Przewrócić po chwili. Jeżeli chcemy podać wszystkie placki razem, to warto rozgrzać piekarnik do 150 stopni, blachę wyłożyć folią aluminiową i tam odkładać już usmażone placki po to by razem je podać. Świetnie smakują z sosami.


Uwaga to danie bardzo ciężkie, tłuste i odradzam jedzenie go wieczorem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa