8 października 2016

ABC Gotowania dla Sportowców - makaron z mulami

Pyszne węglowodany z morskim białkiem fot. D.Szymborska


Białe wino + czosnek + pietruszka + mule + makaron = pyszna kolacja

Co ważne jest tak prosta jak to równanie. Ważne jest, żeby mule były dobrej jakości, czosnek świeży, pietruszka najlepiej gruntowa – czyli taka, która smakuje pietruszką do tego wino białe i wytrawne koniecznie! Dzięki takim składnikom danie uda się na 100%!

Tak, tak wino tutaj pasuje, wino tutaj nie przeszkadza, bo…się je odparowuje! Aromat zostaje, a alkohol znika!

Jeżeli chcemy by danie było bardziej kaloryczne warto makaron z sosem posypać parmezanem.

Czas przygotowania – 30 minut – taki rzeczywisty, który spędzimy w kuchni! Stopień zaawansowania w gotowaniu – nie wymagany – jednym słowem przepis dla każdego głodnego sportowca, który ma w domu 2 garnki i sitko!

Składniki (4 porcje):


Uwielbiam smak tego dania...fot. D.Szymborska


·      400g makaronu (wersja duże porcje, lub 300g – wersja małe porcje),
·      ½ główki czosnku,
·      oliwa do smażenia (3 łyżki),
·      250ml wytrawnego białego wina,
·      400g muli (mrożonych),
·      ½ pęczka pietruszki lub cały jak taka drobno listkowa jest,
·      sól i pieprz, ewentualnie, jak ktoś lubi ostre smaki to płatki suszonego chili.

Przygotowanie:

Wstawić wodę do gotowania makaronu, posolić. W drugim garnku na oliwi podsmażyć czosnek, dodać zamrożone mule, pietruszkę i wino. Często mieszać i poczekać aż wino się zredukuje. Ugotować makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu, odcedzić, wymieszać z sosem, podawać z parmezanem i płatkami chili – wersja ostra.


Dzięki temu, że czosnek jest wcześniej przesmażony jego smak nie zostaje w buzi, wino doda aromatu a danie będzie smaczną porcją węglowodanów z białkiem z muli!

2 komentarze:

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa