TRYB JASNY/CIEMNY

Kluski na lato – z bobem i chorizo

Pysznie, ślicznie i sezonowo! fot. D.Szymborska


Szparagi już zniknęły ale za to pojawił się świeży bób. O tym jak dawno go nie gotował świadczy fakt, że sprawdzałam na swoim blogu na ile minut powinnam go wrzucić do gotującej się wody. Znalazłam odpowiedź – cztery. I jak co roku tego przepisu się trzymam, dzięki temu bób jest nierozgotowany a dodając odrobinę cukru do gotowania zyskuję piękny kolor!

Zawsze staram się podawać źródła albo miejsca w sieci, gdzie znalazłam inspirację daną potrawą. Tym razem był to link, który Ania z blogu Czosnek w pomidorach przyczepiła – przeczytałam tylko wstępniak – chorizo i bób. Wiedziałam, że też chcę takiego połączenia na moim talerzu. Dodałam jeszcze odrobinę tłustej śmietany i było obłędnie smacznie.

Danie proste w przygotowaniu, tylko obieranie bobu jest pracochłonne i nudne. Trudno, jest sezon jest łuskanie….

Składniki (2 porcje):


·      ½ kg świeżego bobu,
·      100g chorizo,
·      3 łyżki tłustej śmietany,
·      sól, cukier,
·      140g makaronu,
·      50g tartego parmezanu.

Przygotowanie:

Zagotować wodę w dużym garnku, mocno posolić  i dodać odrobinę cukru. Wrzuć bób i gotować przez 4 minuty. Przecedzić, przelać zimną wodą i…obrać z łupinek.


Na patelni wytopić tłuszcz z chorizo (odlać go), dodać bób i podsmażyć chwilę. W drugim garnku zagotować i potem osolić wodę na makaron. Ugotować makaron wg instrukcji na opakowaniu. W tym czasie do chorizo i bobu dodać 3 łyżki śmietany. Wymieszać wszystko starannie. Zetrzeć parmezan. Odcedzić makaron i wymieszać z sosem, podawać z parmezanem do posypania.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa