22 czerwca 2016

ABC gotowania dla sportowców – ultra sałata mocy (awokado/mozzarella/pomidor/bazylia/kurczak)

Tyle energii w jednej misce! fot. D.Szymborska


Lubię sałatki, choć nie jestem z tych co to jednym fikuśnym liściem zastąpią obiad i jeszcze potem powiedzą, że się najedli, oj nie….

Lubię klasyczną caprese – połączenie mozzarelli i pomidorów, do tego bazylia i dobra oliwa i jest pysznie! Od ładnych kilku lat jemy też sałatkę frankfurcką – czyli do zwykłej caprese dodane jest jeszcze awokado – to bardzo energetyczne danie.

A teraz pora na wersję de lux sałat z mozzarellą!

Do przygotowania sałaty potrzebne są: miska (do wymieszania składników), deska i nóż do krojenia, patelnia do usmażenia kurczaka i naczynie żaroodporne do dopieczenia mięsa, przyda też się miska do sparzenia pomidorów.

Tylko przypomnę, że cykl ABC gotowania dla sportowców to przepisy łatwe, szybkie nie wymagające specjalnych sprzętów kuchennych.

Jak dotąd w serii ABC Gotowania dla sportowców opublikowałam przepisy na: energetyczne kluski TUTAJ, wegańską kaszę z warzywami i tofuTUTAJ, danie z jajekTUTAJ.

Składniki (2 porcje):


·      2 pomidory malinowe (włożyć na moment do wrzątku i obrać ze skóry),
·      1 dojrzałe awokado (musi być miękkie ale nie zgniłe, kroimy na pół, wyciągamy pestkę i łyżką oddzielamy miąższ od skórki),
·      pęczek bazylii,
·      filet z piersi kurczaka (najpierw podsmażony na patelni a potem dopieczony w piekarniku),
·      oliwę z oliwek,
mozzarella - normalna, nie light!
·      pieprz, sól i sok z cytryny.

Przygotowanie:

Można zrezygnować z kurczaka, ale ja uważam, że warto go dodać. Filet z piersi kurczaka solimy i podsmażamy tak by miał złota skórkę, wkładamy w naczyniu żaroodpornym do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy aż mięso będzie gotowe – wszystko zależy od tego jakiej wielkości i grubości jest filet. Ponieważ mięso i tak będziemy kroić w kostkę to po 15 minutach można wyjąć naczynie, przekroić kurczaka i sprawdzić czy jest już dobre.

Pomidory obrać ze skórki, następnie pokroić w plastry i usunąć pestki – dzięki temu sałatka nie popłynie i będzie wyśmienicie smakować. Warto użyć dwóch sporych pomidorów bo po pozbyciu się miąższu niewiele zostaje.

Awokado po wyjęciu łyżką pokroić w kostkę.

Mozzarellę pokroić w kostkę, pamiętać o odcedzeniu i tym, że w opakowaniu jest płyn!


Wszystkie składniki, z opcjonalnie wystudzonym kurczakiem lub jego brakiem, wymieszać w dużej misce, dodać posiekaną bazylię, znów wymieszać. Doprawić oliwą, sokiem z cytryny i przyprawami. Z dużej miski, gdzie mieszaliśmy składniki przełożyć sałatę do talerzy głębokich. Podawać z liskiem bazylii dla dekoracji.

2 komentarze:

  1. Robiłam podobna i polecam - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że nie tylko dla mnie to taki hit sałatkowy :)

      Usuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa