TRYB JASNY/CIEMNY

Moja nowa kurtka biegowa na wiosnę

Nie, to nie jest pranie wiszące na podwórku to moja lekka kurtka biegowa fot. D.Szymborska


Upały prawda? Ale rano to jeszcze potrafi być zimno. 

To na razie krótko o mojej nowej kurtce, która jest tak lekka, że jak ją powiesiłam na krzaku nie obciążyła listków i gałązek. 

Kurtka, która prawie nic nie waży, a bardzo się przydaje na treningi i w góry. Tego drugiego to jeszcze nie miałam możliwości sprawdzić, ale zamierzam….

Women’s Flight Series Vent Jacket to nowość z oferty The North Face. Niby śmieję się z triathlonistów, którzy każdy sprzęt ważą i „urywają” po 10 gramów, a to z koszyczka na bidon, a to pedałów do roweru, a potem wsiadają na swój lekki sprzęt, na siodle ląduje nadwaga i zaoszczędzone gramy…. 


Jednak jak się przekonałam im mniej i lżejszych rzeczy można mieć na sobie to jest wygodniej. Dlatego wolę lekki i dobry kask, buty do biegania, które nie ważą kilogramów i ubrania, które są funkcjonalne i lekkie. Tutaj producent podaje wagę kurtki – 130 gramów. W praktyce, oznacza to, że jest tak lekka, że jeżeli ją zdejmiemy i zawiążemy sobie w pasie, bo akurat będzie za gorąco, to nie odczujemy żadnego ciężaru! Jakby kurtki nie było!

Prosty model – kurtka na niepogodę w której się nie zapocimy. Oddychająca, lekka ze specjalną kieszonką z przodu. Tutaj mała uwaga, kurtka jest tak lekka, że cokolwiek cięższego włożymy do kieszonki to nie będzie nam zbyt wygodnie!

Kurtka ma odblaskowe elementy na plecach i możliwość regulacji jak bardzo ma być dopasowana w biodrach. Z racji tego, że jest tak cienka i nic nieważąca to praktycznie nie zajmuje miejsca. Wiem, wiem, potem przez takie niezajmujące nic miejsca rzeczy nie można walizki czy plecaka w żaden sposób zapiąć! Jednak taka, kurteczka to się zmieści.

Na razie prałam ją kilka razy, piszę o tym, bo jest tak delikatna, że człowiek się trochę boi, że przez pranie w pralce może zostać porwana i zniszczona – nic takiego się nie stało.


Pewno wrócę do kwestii kurtki jak się zrobi chłodniej, na razie wiem, że jest też przeciwdeszczowa i świetnie chroni od wiatru!

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa