TRYB JASNY/CIEMNY

Degustacja – Gessami, Muga Reserva i Venta la Ossa


Degustacja – Gessami, Muga Reserva i Venta la Ossa
Uwielbiam degustacje. Atmosferę, mieszanie kieliszkiem, zgadywanie, odkrywanie. Oczywiście najtrudniej jest na tych w ciemno gdzie to ja decyduję, mój nos podpowiada a ja muszę nazwać to co w kieliszku.
W czwartek wieczorem razem z innymi miłośnikami i miłośniczkami wina spotkałam się w warszawskim sklepie.
Zaproponowano kilka win, ja chciałabym opisać trzy, z trzech prostych powodów. Po pierwsze te wina zapamiętałam, po drugie smakowały mi, po trzecie są ciekawe.
Zacznijmy od białego:
GESSAMI
Producent: Bodegas Gramona. Szczepy: 40% Muscat de Frontignan, 25% Muscat de Alejandria, 30% Sauvignon Blanc, 5% Gewurztraminer.
Dobre białe wino. Ciekawe z racji Gewurztaraminera. Wszystko staje się jasne, gdy wiemy, o tym iż w winnicy pracują Austriacy. Efekt bardziej niż zadawalający! Białe wino ze średniej półki idealne do serów, owoców morza – nie zachwyca ale cieszy.
Teraz kolej na czerwone. Zaczynamy spokojnie.
MUGA RESERVA
D.O.C.a Rioja. Producent: Bodegas Muga, La Rioja. Szczepy: 70% Tempranillo, 20% Garnacha, 10% Mazuelo i Graciano Dojrzewanie: 6 miesięcy w kadziach z dębu amerykańskiego i 24 miesiące w beczkach z dębu francuskiego i amerykańskiego. Przed butelkowaniem klarowane białkiem.
Dobre hiszpańskie wino, stosunkowo długo zostaje w ustach, rozwija się. Nie powala ale nie rozczarowuje.
A teraz coś ciekawego, czerwone przemyślane, lekko pretensjonalne wino.
VENTA LA OSSA
Producent: Bodegas Venta la Ossa. Szczepy: 80% Tempranillo, 10% Petit Verdot, 10% Merlot. Dojrzewanie: 12 miesięcy w beczce.
To jest ciekawe wino, pachnie i smakuje wędzonym boczkiem. Rozwija się w ustach, zaskakuje na końcu. Warto było przyjść na degustacje by spróbować tego wina. Cena w Polsce jak to bywa z hiszpańskimi winami wysoka ale przyjemność picia wysoka.
Do tego pyszne sery, chorizo, świeże bagietki. Tak można spędzać wieczory. I o tym wiedzą wszyscy co odwiedzają Wino i Jazz na Kabatach.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa