TRYB JASNY/CIEMNY

Dieta i Trening – nowa książka polskiej dietetyczki

Książka polskiej dietetyczki, nie żaden przedruk fot. D.Szymborska


Kasię poznałam wiele lat temu, przygotowywałam materiał do Runner’s World i szukałam biegającej dietetyczki. Zaczynała wtedy biegową przygodę, teraz biega na orientację i z psem. A w tak zwanym międzyczasie wydała książkę – „Dieta i Trening. Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość”.

Nie mogę napisać, że książkę przeczytałam jednym tchem, bo tak się nie czyta książek z dużą ilością przypisów, mogę śmiało napisać, że przeczytałam ją szybko. Biłous przygotowała kompendium wiedzy dietetycznej dla sportowców trenujących sporty wytrzymałościowe.

Zacznę od zalet:

·      Podsumowania rozdziałów – bardzo lubię ten zwyczaj – w punktach, jasno przypomnienie tego co przeczytałam,

·      Duża dawka wiedzy – Biłous powołuje się na badania innych, dokładne przypisy pozwalają sięgnąć do źródeł, doczytać temat, który nas zainteresuje. Bardzo szanuję osoby, które nie przypisują sobie wiedzy, tylko solidnie i uczciwie odwołują się do osiągnięć innych naukowców,

·      Dodatek z przepisami – propozycja posiłków zgodnych z ideą diet proponowanych przez Biłous.


Wady:


·      Przepisy tak lakoniczne, że nie miałam ochoty ugotować niczego z wymienionych dań,

·      Zbyt wiele zagadnień – w efekcie są one omówione zdawkowo, nie da się napisać wyczerpująco o kilkunastu tematach w książce, która ma 272 strony,

·      Brak zdjęć – jestem wzrokowcem, wolę zobaczyć wykres, graf czy zdjęcie, żeby lepiej zapamiętać teorię czy ugotować danie.

Podsumowując to trudna książka, zawiera dużo wiedzy, zdecydowanie wolałabym gdyby koncentrowała się na diecie i zaledwie wspominała o treningach. Jednocześnie nigdy za dużo informacji (sprawdzonych), jak również dobrze sobie przypomnieć jak ważne jest „paliwo” dla sportowców.

Czekam na kolejną książkę Kasi, bo o diecie dla sportowców można pisać wiele, do tego wciąż pojawiają się nowinki spożywczo/technologiczno/treningowe!


Dieta i Trening, Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość, Wydawnictwo Samo Sedno, Warszawa 2016

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa