TRYB JASNY/CIEMNY

Włoski gulasz z zielonym groszkiem

Pyszne włoskie jedzenie z węgierskim akcentem fot. D.Szymborska


Wczoraj zrobiłam zakupy. Wszystko z listą w ręce, tak żeby dziś była zupa i główne danie. I…. z zupy nici, bo nie zauważyłam, że i ogórek, który kupiłam był zepsuty. Dalej było jeszcze gorzej. Kroje sobie wszystko, przygotowuje, otwieram wino do gotowania – korkowe. Ught! Gulasz z włoskiego przepisu nie będzie jadalny bez dodatku czerwonego wina. Stacja benzynowa. Carlo Rossi. Uff będzie gulasz!

Przepis z książki MammaMia, super lekki bez mąki, bez smalcu na domowym rosole. Smaczny nie leży w brzuchu, przesadziłabym mówiąc, że dietetyczny bo podany z groszkiem z prosciutto i węgierskimi galuszkami (przepis opisze oddzielnie, bo teraz czas na gulasz).

Czas przygotowania dużo krótszy niż tych węgierskich, szybsze gotowanie niż francuska wołowina po burgundzku. Nic tylko szukać kolejnego przepisu z tej włoskiej książki kucharskiej! Ten oczywiście (tym razem lekko) zmodyfikowany ale trzymałam się zamysłu włoskiego gulaszu!

Składniki (na 4 porcje lub dla 3 bardzo głodnych osób):


Na tym polegają moje przygotowania - wszystko najpierw kroję fot. D.Szymborska


·      400g wołowiny,
·      ½ puszki pomidorów (moje słoiki już mi się skończyły – nauczka na za rok – duuużo więcej przetworów),
·      300g mrożonego groszku,
·      1 szalotka,
·      80g szynki prosciutto,
·      1 cebula,
·      2 marchewki,
·      2 łodygi selera naciowego,
·      oliwa,
·      rozmaryn (nie było w doniczce, bo przymrozek na balkonie) więc 1 ½ łyżeczki suszonego,
·      1 łyżeczka koncentratu pomidorowego,
·      200ml czerwonego wina,
·      150ml rosołu,
·      sól, pieprz.

Przygotowanie:

Ja zawsze zaczyna od tego, że wszystko sobie kroję, potem to już zostaje tylko przyjemność gotowania!

Seler i marchewkę i cebulę pokroić w kostkę. Szalotkę posiekać, szynkę pokroić w paseczki. Łyżeczkę koncentratu rozpuścić w rosole. Mięso pokroić w kostkę.

Można zacząć gotowanie. Na oliwie podsmażyć cebulę, gdy się zeszkli dodać marchewkę i seler. Gdy wszystko się ładnie podsmaży – po jakiś 5- 7 minutach dodać wołowinę. Smażyć na dużym ogniu tak długo by mięso nie było czerwone. Starannie mieszać. Przełożyć wszystko do garnka, dolać wina, dołożyć pomidorów. Gotować na dużym ogniu przez 7 minut. Następnie dolać koncentratu pomidorowego z rosołem, zmniejszyć ogień i gotować przez 30 minut. Po 20 minutach rozgrzać oliwę i podsmażyć na niej szalotkę, dodać mrożony groszek i szynkę, wszystko starannie wymieszać i dodać łyżkę rosołu, smażyć przez kolejne 5 minut. Podawać z mięsem i opcjonalnie z galuszkami.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa