TRYB JASNY/CIEMNY

Zdrowe frytki z greckim jogurtem i przyprawami



Zdrowe frytki z jogurtem i przyprawami

Wszystko dzięki akcji Jedzenie dla biegaczy, jedna z blogerek Siaśka poleciła taki przepis.

Lekko zmodyfikowany staje się świetnym sposobem na domowe pyszne i beztłuszczowe frytki!

Przepis jest prosty, wykonanie banalne a efekt pyszny. Zyskujemy nowy smak ziemniaków!

Składniki:

·   0,7kg ziemniaków – ważne by były naprawdę dobre, ostatnio trafiliśmy na kremowe i smakowały pysznie,
·      4 łyżki greckiego jogurtu (powinien być normalny nie light),
·      starte dwa ząbki czosnku,
·      przyprawy, suszone: oregano, bazylia, papryka, pieprz.

Przygotowanie:

Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Poczekać aż wystygną. 



Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. Zgnieść razem z jogurtem i przyprawami. 

Na blasze rozłożyć pergamin, uformować wałeczki z masy ziemniaczanej. 



Piec 30 minut potem przewrócić na drugą stronę i jeszcze około 15 minut.


Delikatnie przełożyć do salaterki.

Komentarze

  1. pycha! zachwyciłam się nimi już u Siaśki, u Ciebie też świetnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. strasznie mi się spodobał ten ziemniaczany pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Kas - tak sa pyszne, usprawnilam o jogurt grecki i wychodza boooskooo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa wersja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie fajny pomysł! Bardzo mi się podoba, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobają. Jestem ciekawa tylko co na to moja dieta :P

    OdpowiedzUsuń
  8. @sihnju - diecie sie spodoba:) bo bez tluszczu i do tego pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już od kilku tygodniu przymierzam się do zrobienia tych frytek i chyba w końcu się skuszę :) Bardzo apetyczne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa