TRYB JASNY/CIEMNY

Światowy Dzień Zdrowia – a ja po kursie pierwszej pomocy

Uczyłam się pomagać nie tylko dorosłym, dzieciom ale również niemowlakom fot. D.Szymborska


Jeżeli myślisz, że uratowanie komuś życia to coś prostego, to….pewno masz trochę racji, pod warunkiem, że wiesz jak to zrobić.

Lubię konferencje prasowe, mogę się jako pierwsza dowiedzieć czegoś nowego, napisać o tym, przeprowadzić ciekawy (lub nie) wywiad, spotkać kolegów i koleżanki. Wreszcie, czasem miejsca konferencji są nietypowe, a obiady bardzo smaczne. Różnie to bywa. Jednak nigdy jeszcze nie byłam na konferencji tak przydatnej, bo zakończonej 4 godzinnym kursem pierwszej pomocy.

Herbalife Ironman Gdynia w tym roku jeszcze bardziej dba o zdrowie i bezpieczeństwo zawodników. Temu właśnie była poświęcona wczorajsza konferencja – przedstawieniu sposobów, zmian i pomysłów na to by wszyscy bezpiecznie ukończyli gdyńskie zawody.


Konferencja, niestety 2016 nie jest rokiem kobiet w triathlonie fot. D.Szymborska


Potem zaledwie 4 osoby zdecydowały się na kurs, owszem lekko nie było, bo oprócz sporej dawki wiedzy i emocji – nawet inscenizowane filmiki robią wrażenie, była fizyczna praca.

Wróciłam do domu z grubym podręcznikiem, który zamierzam,
jeszcze na spokojnie przeczytać, bo nauki nigdy za wiele,
i oby nigdy się ta wiedza mi nie przydała....fot. D.Szymborska

Usta, usta...fot. D.Szymborska

Różne fantomy, duże wyzwania a wszystko po to by w sytuacji kryzysowej zareagować prawidłowo fot. D.Szymborska


Tak, tak by komuś pomóc trzeba się napracować, trzeba wiedzieć co i jak robić. Do tego rozumiem już magiczne skróty – RKO. I nie boje się czerwonych walizeczek – AED.


Cieszę się, że poświęciłam pół dnia na to, by ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć  bo dzisiejszy Międzynarodowy Dzień Zdrowia obchodzę, wiedząc, że w razie potrzeby będę mogła komuś pomóc to zdrowie zachować!

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa