TRYB JASNY/CIEMNY

Dlaczego warto trenować triathlon? – rozmowa w Radiowej Czwórce

Z Kariną, prowadzącą dziś audycję "Rozbiegani" fot. Wydawca


Bardzo ucieszyłam się z zaproszenia do Radia, lubię tą specyficzną atmosferę, to uważanie, żeby nie chrząknąć i się nie jąkać ale za to luz, że nikt nie patrzy….no prawie, bo obecnie radia mają kamery w studio i można słuchać i oglądać…

Dziś przed południem w audycji „Rozbiegani” prowadzonej przez Karinę Terzoni rozmawiałyśmy o triathlonie, o tym jak pracuję z zawodnikami, jak wyglądały moje szkolenia w Londynie.

Myślę, że słuchacze poznali podstawy triathlonu – to z jakich dyscyplin się składa, ale przede wszystkim tłumaczyłam, że jest to sport nie dla wybranych, tylko zwyczajnie dla chętnych. Wyjaśniałam, że nie trzeba być mężczyzną o wzroście 190, bez tkanki tłuszczowej, by zostać triathlonistą. Opowiadałam o różnych dystansach, różnych możliwościach, które oferuje triathlon. Przekonywałam, że jest to jak najbardziej sport dla kobiet.

Cieszę się z tej rozmowy, zależy mi na tym by w triathlonie było jak najwięcej dziewczyn, kobiet, nie każda będzie wygrywać zawody, ale każda będzie wygrywać ze swoimi słabościami, a bycie dumnym z siebie samej na mecie jest ogromnie ważne.

Wyjaśniłam też z czego składał się mój kurs w Anglii, opowiadałam o testach, o tym jak prowadzić trening, jak rozmawiać z zawodnikami. To co wcześniej wydawało się śmieszne dla moich podopiecznych – mówienie, że tu jest wyjście ewakuacyjne, a brzeg basenu jest śliski, a na stadionowej bieżni nie można się zatrzymywać nagle, by nie spowodować wypadku….teraz jest czymś normalnym. Ot, pracuję zgodnie z wymogami i wytycznymi Brytyjskiej Federacji Triathlonu. Korzystam z wiedzy, doświadczenia i cały czas się uczę.


Ogromnie się ucieszyłam jak Karina po naszej rozmowie stwierdziła, że ją to przekonuje, triathlon jest sportem dla dziewczyn. 

Jest, jak najbardziej, sportem dla każdej zdrowej osoby. Droga do "Irona" jest bardzo długa, ale już do ukończenia sprintu, dużo krótsza i również dająca ogromną, żelazną satysfakcję!

Selfie z studio musi być!


Dla tych co nie byli przy odbiornikach, specjalna lista 4 powodów, dla których warto trenować triathlon:

·      To nie jeden sport a trzy, albo nawet cztery jak do pływania, kolarstwa i biegania doliczymy strefy zmian. To wszystko przekłada się na to, że często w razie (tfu, tfu) kontuzji można wciąż trenować, tyle, że inną dyscyplinę.
·      Daje ogromną satysfakcję, a uczucie na mecie triathlonu jest nieporównywalne z niczym innym,
·      Jest wiele różnych form triathlonu, każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno dystans jest różny jak i pływanie może być w oceanie/morzu/jeziorze/rzece/basenie, trasa kolarska może być asfaltowa/górska/mtb/spinningowa, a bieg może odbywać się na bieżni/asfalcie/górskich ścieżkach/lesie…..
·      Człowiek staje się wysportowany w każdy możliwy sposób...

A na koniec o tym dwóch rzeczach, która najbardziej lubię w pracy trenerskiej:

·      Wyniki zawodników – progres, zwycięstwa, ale też dobrze wykonany i zrozumiany trening,
·      Kontakt z ludźmi – nie da się mieć fajniejszej pracy niż taka, w której jest się z osobami, które podzielają pasję, które uparcie dążą do celu!


To co majówka na sportowo, prawda? Ja, jeszcze przed audycją byłam na basenie, a jutro….ach też mam plany sportowe i już się nie mogę doczekać ich realizacji….bo trening własny czy cudzy sprawia podobną przyjemność!

A tutaj LINK do audycji a tu o TRIATHLON COACH WARSAW

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa