TRYB JASNY/CIEMNY

Wegetariański pudding śliwkowy z szałwią

Pudding w obiektywie California Prune Board bo moje się nie udało, pudding tak parował....


Ostatnio koleżanka koleżanki usłyszawszy, że prowadzę blog kulinarny zaczęła dopytywać się o śledzie. Jak zrobić na Święta? Który przepis najlepszy? Oj długo jej wyjaśniałam, że owszem blog kulinarny, ale też sportowy, a do tego ja:
a) śledzi nie lubię,
b) Świąt nie obchodzę (to znaczy, prezenty przyjmuję i na tym kończę).

A ona swoje, jak kulinarny to powinien mieć przepis na śledzie szczególnie w okresie świątecznym, to ja, że nie…to ona, że w takim razie to jakie mam przepisy świąteczne? Udało mi się kilka wymienić: chutney, nalewka….wszystko z warsztatów z Witkiem Iwańskim.

Przypomniało mi się, że był jeszcze pudding, obiecałam przepis zamieścić. Mam nadzieję, że koleżanka koleżanki się ucieszy i sobie taki upiecze, z moim brakiem miłości do śledzi jestem przekonana, że będzie smaczniejszy od tych w oleju, śmietanie, na słodko, ostro czy z imbirem, a do tego zjedzą go wszyscy wegetarianie przy świątecznym stole!

Przygotowanie puddingu bardzo proste, jest tylko jeden, czasem (dla mnie) trudny warunek do spełnienia – nie należy otwierać piekarnika w czasie pieczenia. Ja z tych co zawsze się doczekać nie mogą, zaglądają….otwierają.

Przepis na 4 porcje według Szefa Kuchni, jak dla mnie taka foremka z pysznym puddingiem wystarczy dla 8 osób, więc nic tylko szukać śliwek kalifornijskich i piec.

Wegetarianie w Święta z takiego puddingu się ucieszą, nie podejmuje się zastępowania jajek i mleka czymś innym by zrobić z tego wegański pudding bo….nie sądzę, żeby udało się utrzymać smak, który właśnie z tego mleka i jajek pochodzi.


Składniki:


·      285 ml mleka,
·      150 g mąki ,
·      Szczypta soli,
·      Łyżeczka proszku do pieczenia,
·      3 jajka od wybieganych kur,
·      100 ml oleju słonecznikowego,
·      Pół pęczka świeżej szałwii (lub listki z roślinki doniczkowej),
·      Pół pęczka świeżego rozmarynu (lub j.w.),
·      2 białe, obrane cebule,
·      2 ząbki czosnku,
·      120 g suszonej śliwki kalifornijskiej.

Przygotowanie:

Przygotować formę do pieczenia i wysmarować ją olejem. Rozgrzać piekarnik do 240 stopni C. Boczek i śliwki kalifornijskie pokroić na mniejsze kawałki. Rozmaryn i szałwię pognieść w dłoniach. Cebulę pokroić w piórka, a czosnek w plastry. Wymieszać rózgą jajka, dodać mleko i na końcu mąkę, tak aby powstało ciasto, bez grudek i o konsystencji gęstej śmietany. Wlać olej do foremki i włożyć do piekarnika na 15 minut. Olej powinien być gorący. Dodać do niego pokrojoną cebulę, czosnek i suszone śliwki. Należy uważać, aby się nie oparzyć. Wlać ciasto aż wypełni foremkę. Na wierzchu ułożyć rozmaryn oraz zioła i piec przez około 20 minut, nie otwierając piekarnika.


Komentarze

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa