TRYB JASNY/CIEMNY

Domowe izotoniki


Sok na balkonie smakuje najlepiej fot. D.Szymborska


Domowe izotoniki

Jak napiszę, że jest gorąco to nie będzie nic odkrywczego. Jest. Dziś na trening – robiłam rundki na Wyścigach (Mokotów) ustawiłam sobie pod drzewem bidon. Co okrążenie była „nagroda” bo było naprawdę duszno i nie fajnie, jeżeli chodzi o pogodę.

W lipcowym numerze Runner’s World jest tekst „Zjedz wodę” – pomagałam przy jego pisaniu, polecając kilka napojów.

Lipcowy Runner's World


Najprostszy do domowy izotonik – ma tą przewagę nad tymi kupnymi, że nigdy nie odbija się chemią! Woda mineralna, miód, sok z limonki lub cytryny i szczypta soli. Pychota! Oczywiście jak chcemy coś węglowodanowego to można poszukać w sklepie ale białkowy koktajl też można zrobić w domu – banan i mleko sojowe  - super shake!

A co powiecie na świeżo wyciskany sok? Piję prze cały rok, mimo, że nie cierpię myć wyciskarki, przecierać przez sitko (tak, tak nie lubię fusów z grejpfruta). Tak codziennie bo wierzę w moc witamin! Taki sok powinno się pić rozcieńczony z wodą ale mi po prostu taki rozwodniony nie smakuje. 

Do tego czasem piwo, ale tutaj jest kilka warunków – najlepiej lane (cana) tylko małe – takie 0,2l. Tutaj z tym jest problem bo do najbliższego baru kawałek. Więc pozostaje butelkowe – też koniecznie małe. Dlatego przywiozłam sobie trochę buteleczek! W Hiszpanii pije się też takie 0,12l (corto) i to mi chyba jeszcze bardziej odpowiada – super smak i nie ma się poczucia stania się beczką piwa po wypiciu szklanki! 

Mahon fot. D.Szymborska


Z napoi alkoholowych to ja jeszcze (oprócz wina, które kocham oczywiście) cydr. Nawet już umiem tak fachowo od góry nalewać!

A jeszcze, może mało biegowo ale uwielbiam domową mrożoną herbatę.

Komentarze

  1. Super post:)
    Jakoś nie byłam świadoma tego, że samemu też można zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem całym sercem za domowymi izotonikami i nie omieszkam wypróbować ten z miodem. Kupne są tak obrzydliwe w smaku, smakują (i czasami wyglądają) jak płyn do naczyń. Zaplanowałam sobie też zakup sokowirówki, oj będzie się wtedy działo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa