TRYB JASNY/CIEMNY

Mizeria – idealna sałatka na upały


Mizeria - ogórki i śmietana i przyprawy fot. D.Szymborska

Uwielbiam mizerię. To taka prosta sałatka, nie potrzeba finezji, specjalnych garnków czy patelni. Tak naprawdę wszystko zależy od dobrych ogórków i pysznej śmietany. Dlatego w zimie nie ma sensu nawet próbować mizerii bo ogórki smakują jak tekturowe. Teraz jest świetny moment na ogórkowe szaleństwo! Świetnie nadają się świeże, ogórki gruntowe. Wystarczy je starannie obrać (wcześniej umyć oczywiście) pokroić i dodać śmietany. Niektórzy wyciskają wodę z ogórków przed dodaniem śmietany, nie uważam, żeby to był dobry pomysł. Jeszcze sól i pieprz i danie gotowe. Idealne na przekąskę, świetne jako sałatka do drugiego dania!
Z moich obliczeń wynika, że porcja mizerii około 150gr to jakieś 120kcal, niestety tłuszczy w tej sałatce dużo – zależy od tego jak tłustej śmietany użyjemy. Można śmietanę zastąpić jogurtem ale (wydaje mi się), że nie smakuje tak dobrze jak śmietana…

Mizeria fot. D.Szymborska


Komentarze

  1. ja też lubię mizerię, tylko u mnie się kroiło w cienkie plasterki ogórki a nie w kawałki jak Ty. I tak jestem przyzwyczajona :)
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam mizerię! Dzisiaj się nią objadałam :)
    Ja mieszam śmietanę z jogurtem - z samym faktycznie nie jest tak samo pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa