10 lutego 2014

Makaron po meksykańsku

 
Składniki makaronu po meksykańsku fot. D.Szymborska
Super prosty przepis na naprawdę fajny makaron. Może być w wersji z dodatkowym indykiem lub bez. Tak i tak smakuje pysznie. Dodaje energii do treningów. Czyli wszystko to, czego potrzeba! W zależności od tego jak bardzo ostre dania lubimy możemy eksperymentować z ilością papryczek peperoni. Przepis (modyfikowany, jak to prawie zawsze bywa) z Małej Wielkiej Księgi Makaronu.

Składniki (dla 4 osób):

·      400g makaronu (rurki, w przepisie było spaghetti ale myślę, że taka podmianka wyszła na dobre)
·      2 puszki pomidorów (całe),
·      1 papryczka peperoni,
·      bazylia,
·      puszka kukurydzy,
·      1 cebula,
·      kilka ząbków czosnku,
·      masło do zeszklenia cebuli,
·      łyżka suszonego tymianku,
·      ser gouda (150g)
·      opcjonalnie filet z piersi indyka usmażony na oliwie.


Przygotowanie:


Cebulę zeszklić na odrobinie masła, dodać czosnek i posiekaną papryczkę, następnie odcedzić pomidory i dorzucić takie odsączone. Dodać kukurydzę, bazylię i tymianek. Gotować przez około 20 minut. Ser utrzeć na tarce – duże oczka. Ugotować makaron. Odcedzić, wymieszać z sosem i serem. Podawać przyozdobione listkiem bazylii. Smacznego sportowego wszystkim!

Gotowe danie w wersji z indykiem fot. D.Szymborska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa