TRYB JASNY/CIEMNY

10 tygodni biegania VIDEO

Było minęło. Jak ten czas leci. 10 tygodni temu na YT pojawił się mój pierwszy filmik biegowy z serii OnEginEtaTopa Uczy Biegania. Dwa i pół miesiąca śmignęło. To tak dla przypomnienia było tak:

Zaczęłam od wprowadzenia, pokrążyłam po stadionie, poopowiadałam i mam nadzieję zachęciłam kilka osób do biegania. TEKST DO FILMU TUTAJ


W drugim odcinku opowiadałam o tym jak mądrze zwiększać dystans, jak zwykle się rozciągałam. TEKST DO FILMU TUTAJ

Trzeci odcinek to ten w którym na stadion przyniosłam zabawki. To wszystko dlatego, że mówiłam o zabawach biegowych. To był wyczerpujący odcinek do nakręcenia, operator wymagający a skipy, skipy i jeszcze raz skipy powtarzane bo a) ktoś wszedł w kadr, b) jeszcze nie włączyłem kamery c) to jeszcze na wszelki wypadek raz jeszcze…. TEKST DO FILMU TUTAJ


Czwarty to ten w którym są obrazki do teorii w TEKŚCIE TUTAJ. Interwały czyli jak się zmęczyć, by lepiej biegać.


Siła biegowa to nie tylko podbiegi, lecz dużo ćwiczeń, takich, które są nudne, monotonne ale diabelnie skuteczne. TEKST DO FILMU TUTAJ

Plan treningowy, cel o tym wszystkim rozmawiałam z Tomkiem Brzózką. Ten uroczy trener personalny tłumaczył mi i Wam jak ważne jest biegać po coś. Nie tak sobie wokół bloku tylko z jakimś postanowieniem. Wszystko jedno czy będzie to przebiegnę o minutę szybciej wokół bloku za dwa tygodnie czy też za pół roku wystartuję w półmaratonie. TEKST DO FILMU TUTAJ

Trudny i drażliwy temat. Kontuzje – nie cierpię takiej nauki pokory. To starasznie nie móc trenować. Nie będę się rozpisywać wolę się porozciągać TEKSTDO FILMU TUTAJ

Z tym autobusem to jak wiecie było dużo zamieszania, w końcu uciekł a ja śmiesznie machałam nogami. Wtedy uświadomiłam sobie jak trudno tak beznadziejnie biegać. Wszystko boli, traci się masę energii a wygląda to komicznie. TEKST DO FILMU TUTAJ

A to był odcinek w którym się przebierałam. Różne ciuchy bo przecież biega się cały rok. To odcinek zawsze na czasie. W czasie kręcenia marzłam w krótkich spodenkach i pociłam się w kurce zimowej. Na blogu dużo piszę o tym jak się ubierać w zależności od pogody. Nie o samą modę tutaj chodzi ale o praktyczność. TEKST DO FILMU TUTAJ

I tym sposobem minęło 10 tygodni dziś ostatni film z tego cyklu. O roztrenowaniu. Wbrew pozorom to całkiem trudne tak po prostu nie biegać. Jeżeli mamy w tygodniu kilka treningów, ambitne cele, wyczerpujące starty to musimy przez to przejść. Roztrenowanie jest koniecznością bo tylko wtedy wznowione treningi będą skuteczne. Ważne jest też to by czerpać radość z biegania, a o to ciężko gdy jesteśmy cały czas zmęczeni. Dlatego odcinek na czasie bo właśnie teraz warto przemyśleć miniony sezon. Inna sprawa, że zimą też można fajnie biegać i startować w super zawodach ale kiedyś trzeba odpocząć! Tydzień to minimum najlepiej dwa i w trzecim na spokojnie zacząć treningi. To będzie taki cudowny czas kiedy nie będziemy mogli się doczekać biegania. Zatęsknimy i znów je docenimy i będziemy tacy uśmiechnięci. Bieganie to radość, dlatego nie można być non stop zmęczonym bo wtedy o przyjemności nie mam mowy, jest obowiązek, katorga.

Już wkrótce nowe filmy, będzie się działo! Do zobaczenia i jak to się mówi na YT czy jesteś moim subskrybentem? Subskrybentką? KLIKNIJ TUTAJ




Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa