6 grudnia 2013

Rozgrzewająca tajszczyzna – zielone curry

Tajskie curry fot. D.Szymborska


W Hali Mirowskiej (Warszawa) jest sklep tajski. Kupujemy składniki do curry. Wykładamy produkty z koszyka, pani przy kasie, patrzy i komentuje – Mleka kokosowego nie macieOdpowiadamy, że mamy w domu. Pani się nie zraża.  Jak zapomnieliście, to pukać, my zawsze otwarci.
I to jest profesjonalizm. Właśnie to, że drzwi przed klientem się nie zamyka, że dba się o niego. Klient miał w domu mleko kokosowe, pukać nie musiał, ale wiedział, że może i zostanie obsłużony.
Przepis z tych bardziej skomplikowanych, jeżeli chodzi o samą zieloną pastę curry, to przygotowujemy ją od początku w domu. Tyle składników wystarcza na taką ilość, z której zrobimy dwa rzuty – na 4 osoby. Teraz wersja z kurczakiem, a potem….a potem się zobaczy.

Składniki:
·      Kilka dymek – interesuje nas tylko zielona część (około 6) – posiekane,
·      4 zielone chilli, rozcięte, wydłubane białe pesteczki i posiekane,
·      2 ząbki czosnku (posiekane),
·      1 łyżka posiekanego imbiru,
·      1 łyżka ziarenek kolendry (trzeba je rozgnieść w moździerzu bo inaczej będą zgrzytać w zębach),
·      ½ łyżeczki świeżo mielonego pieprzu,
·      kilka liści kafiru (posiekane),
·      2 trawy cytrynowe (posiekane),
·      liście bazylii,
·      liście kolendry,
·      3 łyżki oliwy extra virgin,
·      sok z 3 limonek,
·      sól morska i pieprz do doprawienia.

Przygotowanie:
Wszystkie składniki włożyć do blendera i rozetrzeć na masę. Otrzymujemy zieloną pyszną pastę.

Składniki:

·      3 ząbki czosnku,
·      2 łodygi trawy cytrynowej,
·      6 tajskich bakłażanów (muszą być tajskie bo smakują inaczej niż nasze europejskie) i drobne umyte ziemniaki
·      łyżka zielonej pasty curry (co najmniej)
·      cukier palmowy (łyżeczka),
·      puszka mleka kokosowego,
·      ½ szklanki wody,
·       sos rybny (do smaku, ale z 3 łyżki conajmniej)
·      oliwa,
·      sok z limonki,
·      3 liście kafiru,
·      tajska bazylia,

Tak by to wyglądało w wersji wegetariańskiej my dodajemy jeszcze 400g kurczaka – mięsa bez kości z udek i podudzi. Wrzucamy do sosu I gotujemy normalnie.

Przygotowanie:


Rozgrzać oliwę wrzucić czosnek (pokrojony) podsmażyć. Dodać pastę curry, wymieszać starannie. Następnie dorzucić bakłażany– wszystko pokrojone na grubsze półksiężyce. Dodać liście kafiru, zmiażdżoną trawę cytrynową i ziemniaki wlać mleko kokosowe i wodę. Dodać płaską łyżeczkę cukru palmowego. Wymieszać. Dodać kurczaka. Gdy warzywa zmiękną dodać sos rybny i sok z limonki. Gotować i próbować! Smacznego biegowego!

1 komentarz:

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa