23 stycznia 2015

Dieta przyśpieszająca metabolizm? Haylie Pomroy

Ja tam chudnę na swojej diecie, ale ta z zaleceniami ćwiczeń jako częścią diety mnie przekonuje 


Kolejna dieta cud? Nie wiem, cudu nie sprawdzę, ale z pewnością ugotuję kilka dań według przepisów Haylie Pomroy.

Właśnie skończyłam czytać „Jedz więcej i chudnij szybciej. Książka kucharska”. Na okładce jest napisane, że to aż 200 przepisów, wierzę reklamie, bo sama ich nie policzyłam.

Przepisy, przepisami ale we wstępie do tej książki Haylie tłumaczy czym jest jej dieta przyśpieszająca metabolizm.

Dieta składa się z trzech faz – pierwsza to rozluźnienie stresu, druga odblokowanie tłuszczu i trzecie – rozniecanie spalania. W zależności od fazy dozwolone lub zakazane są określone produkty. Jest to dość skomplikowane, pewnie jak się przejdzie na tą dietę to można tego się nauczyć. Haylie zaleca 28 dniowe cykle – zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.

A teraz o tym co mi się w tej diecie podoba – Haylie nakazuje wręcz aktywność fizyczną! Nawet tym, co mają do zrzucenia ponad dwadzieścia kilogramów. I w tym moim zdaniem tkwi cała tajemnica sukcesów tej diety! Po pierwsze jak ktoś chce na nią przejść to MUSI wykonywać ćwiczenia kardio i na „siłę”. Po drugie, nie może jeść niezdrowych rzeczy i wreszcie po trzecie trzeba pić dużo wody a to oznacza, że będzie chudł!!!

Oczywiście stoi za tym zaawansowana teoria wymyślona przez Pomroy, która przedstawia jeszcze dziesięć dodatkowych zasad jej diety. Nie można jeść przenicy, kukurydzy, produktów mleczarskich, cukru, kofeiny (tragedia), alkoholu (smutek), soków owocowych, słodzików i beztłuszczowej żywności.

Tym co mi się średnio w tym koncepcie dietetycznym podoba jest dziwność niektórych produktów zalecanych przez dietetyczkę. Cóż mięso z bizona nie leży w każdym mięsnym, a najróżniejsze dodatki, mączki skrobiowe, bajgle z kamutu też są trudne do kupienia.

Wreszcie tym co mi się zupełnie nie podoba, z czym nie mogę się zgodzić jest przekonanie (tak wynika z tej książki kucharskiej) Haylie do tego, że wiele składników potraw można podmieniać a to wcale nie wpływa na smak. Wpływa i to ogromnie, przecież indyk smakuje inaczej niż wołowina! Kabaczek to coś innego niż pomidor itp. Jej rady by zamieniać składniki według swojego gustu, trzymając się tylko zaleceń związanych z fazami, mnie zupełnie nie przekonuję. Jak coś gotuję to używam danego warzywa, składnika po to by uzyskać określony a nie jakiś smak!

A i większość z tych przepisów nie wypróbuję bo nie mam wolnowaru – ulubionego sprzętu Pomroy w kuchni.

Co nie zmienia faktu, że mam z 7 zakładek w książce i z tych przepisów zamierzam skorzystać.


„Jedz więcej i chudnij szybciej. Książka kucharska. Dieta przyśpieszająca metabolizm” Haylie Pomroy, Burda Publishing Polska, Warszawa 2015

4 komentarze:

  1. Już sprawdziłam tę dietę. Cudów się nie spodziewałam, ale ku mojemu zdziwieniu założony cel został zrealizowany bez większego wysiłku. Polecam
    www.SzczyptaSmaQ.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz, proszę o nie przyczepianie linków do swoich blogów, takie komentarze będą usuwane :(

      Usuń
  2. Cud nie cud, prawdą jest to, że to co jemy ma duży wpływ na nasz metabolizm. Np. Chilli bardzo go rozkręca, tak samo jak podobno korzeń imbiru. Jestem w stanie uwierzyć, że są przepisy, które pozwalają nam podkręcić tempa metabolicznego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewno że to co jest na naszym talerzu wpływa na nasz metabolizm, a jak do tego dodamy jeszcze ruch to wiadomo, że będzie lepiej i chudziej!!!

      Usuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa