TRYB JASNY/CIEMNY

Rosyjska „Okroszka” czyli zupa z kwasem chlebowym

Pyszna, rosyjska zupa fot. D.Szymborska


To nie żadna literówka, tak do zupy wlałam kwas chlebowy, wcześniej dodałam do niego cukru i soli. Pyszna zupa. Szybka w przygotowaniu w wersji wegetariańskiej, dłuższa w mięsnej. Mięsożercy muszą wcześniej ugotować kawałek wołowiny.

Lubię eksperymentować w kuchni, ten przepis wyglądał ciekawie, trochę się obawiałam, że wszystko zrobię według receptury i wyjdzie coś niejadalnego. Na szczęście wyszła smaczna zupa!

Przepis pochodzi z Tradycyjnej Kuchni Rosyjskiej, zmodyfikowałam lekko ilości dodatków bo nie chciałam gotować ilości dla 12 osób!

Jeżeli chodzi o nazwanie smaku tej zupy to chlebowa, chyba jest najlepszym. Smaczna, sycąca i dobrze smakuje na drugi dzień.


Wygląda na to, że lubie kroić fot. D.Szymborska


Składniki (na 3 talerze):

·      50g gotowanej wołowiny,
·      1 ogórek średniej wielkości,
·      2 ugotowane jajka,
·      100ml śmietany,
·      0.7l kwasu chlebowego,
·      pęczek koperku,
·      pęczek szczypiorku,
·      2 łyżeczki cukru,
·      2 łyżeczki musztardy,
·      sól.

Przygotowanie:


Wołowinę i ogórek (wcześniej obrany) pokroić w słomkę. ½ szczypiorku posiekać, rozetrzeć z solą aż szczypiorek puści sok, dodać żółtka z jajek i musztardę, wszystko starannie wymieszać. Białka z jajek pokroić w paseczki. Do garnka przełożyć: ogórki, mięso, masę jajeczną, białka. Do kwasu chlebowego dodać cukier i sól i bardzo starannie wymieszać. Przelać do garnka i dodać śmietany. Podawać z siekanym koperkiem i szczypiorkiem.

Smacznie, ale dziwnie fot. D.Szymborska

Komentarze

  1. Już gdzieś kiedyś mi mignęła, ale nie mogłam znaleźć, więc przepis dodaję do wypróbowania:)
    Daria z magicnzkuchniadarii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz. Kolejny z reklamą bloga zostanie usunięty.
      Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa