TRYB JASNY/CIEMNY

Pakczoj z kurczakiem i orzeszkami ziemnymi

Pakczoj - schnie umyta i czeka na krojenie fot. D.Szymborska


Przy okazji zakupów do curry, w moim ulubionym sklepiku z orientalną żywnością kupiłam pakczoj. Kapusta była taka śliczna, że najpierw kupiłam a potem zaczęłam się zastanawiać jak ją przygotować. Kiedyś robiłam z jej dodatkiem sos do makaronu. Tym razem zdecydowałam się na przygotowanie dania z ryżem. Wyszło bardzo smacznie. Do tego kapusta pakczoj jest bardzo wdzięczna w przygotowywaniu, nie powoduje wzdęć i co równie ważne jest bardzo smaczna.

Czas przygotowania to 45 minut.

Składniki (4 porcje):


Pakczoj z kurczakiem i ryżem fot. D.Szymborska


·      5 główek kapusty pakczoj,
·      500g filetu z piersi kurczaka,
·      puszka niesolonych orzeszków ziemnych,
·      2 szalotki,
·      puszka pomidorów (krojonych),
·      2 łyżki curry,
·      olej z orzeszków arachidowych, masło,
·      2 ząbki czosnku,
·      ryż lub makaron.

Przygotowanie:


Kurczaka usmażyć na oleju arachidowym z 2 łyżkami curry, solą i pieprzem. Przełożyć mięso do garnka, następnie na tym samym tłuszczu usmażyć posiekane szalotki i czosnek, po chwili dodać zmielone orzeszki (3/4 puszki). Wszystko razem smażyć przez chwilę. Dodać sos pomidorowy. Smażyć przez 10 minut. Przełożyć do garnka z kurczakiem. Patelnie zmienić albo umyć i na maśle usmażyć pokrojoną w paski kapustę pakczoj. Ja nie kroję jej najtwardszych części. Smażyć pakczoj około 3 minut i dodać do sosu. Ustawić garnek na mały ogniu, wszystko starannie wymieszać, gotować przez kolejne 3 minuty. Podawać z ryżem lub makaronem. Posypać resztą orzeszków (zmielonych w blenderze).

Jak to się mówi - propozycja podania fot. D.Szymborska

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa