TRYB JASNY/CIEMNY

Sous vide w wydaniu Witka Iwańskiego

Cóż powiedzieć, że to przystawka to za mało fot. D.Szymborska


Ehh to był obiad. Menu degustacyjne – 7 dań. I nie wiem, które najlepsze. Jak to bywa sous vide najbardziej mi imponuje bo tego w domu nie odtworzę (jeszcze). Witek Iwański gotował na premierze marki Baziółka. Ugotował cudnie! A i co nietypowe, na takich przyjęciach to można było dostać dokładkę. Korzystałam z tego a co! O winie do obiadu napiszę później a teraz ruszmy:

Brioche fot. D.Szymborska

Zielony brioche z bazyli i pietruszki podany z brązowym masłem i solą majerankową. I co mam powiedzieć, to było pyszne. Jednak brioche – czyli tłusto, kalorycznie i ciekawie.

"Drink" fot. D.Szymborska
Dalej było tylko lepiej – drink bezalkoholowy ale za to o niezapomnianym smaku. Co ważne będę próbowała to powtórzyć u siebie w domu więc na razie szaaa o przepisie. Pomidory malinowe z olejem z czerwonej bazylii.

Szparagi fot. D.Szymborska
Robi się ciekawie prawda? To pieczone w kolendrze szparagi z ciachem z szałwii i pestkami dyni. Ehhh żeby tak znaleźć znów dobre szparagi to bym poczekała te dwie godziny przy piekarniku….

Łosoś fot. D.Szymborska


Sous vide….łosoś z kompresowanym ogórkiem, koprem i emulsją z estragonu.

Mało?

Lody fot. D.Szymborska

To proszę, teraz przerywnik w postaci lodów waniliowo – rozmarynowych podanych z białym octem!

Sous vide - kurczak tym razem fot. D.Szymborska

Głodni? Ja tak. To danie główne – kurczak w lubczyku ze szczypiorkowym żółtkiem i esencją  z trybuli – słodko, słodziej i krucho….

A to jeszcze nie koniec. 


Owoce i lody i czekolada fot. D.Szymborska

Teraz deser! Owoce sezonowe z miętową czekoladą (oczywiście robioną przez Witka).

I jeszcze praliny fot. D.Szymborska

Jakby to było komuś za mało (a nie było) to na koniec trufle ze stewią i tymiankiem.

Obłęd nie?

Dla mnie tak! Zioła w takim wydaniu….sous vide i miła rozmowa…podobało mi się….

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa