TRYB JASNY/CIEMNY

Masala czaj – jak zrobić

Piękny garnek z pyszną masalą fot. D.Szymborska


- Dota zrobisz masalę?
- Oj, a nie przypalę?
- Herbatę masalę.
- Okej.

Wolałam zapowiedzieć, że zdarza mi się przyprawy przypalić. Myślałam, że mam zrobić mieszankę, rozbić ją w moździerzu, a potem podprażyć proszek. Bo masala znaczy też mieszanka (w hindi).

To wszystko działo się przed spotkaniem autorskim Mai Sobczak. Masala czaj była jednym z serwowanych napojów. W całym pomieszczeniu unosił się zapach przypraw, był rozgrzewający, ciepły.

Żeby przygotować garnek tego hinduskiego napoju potrzeba:


·      Czarnej herbaty (sypanej),
·      Mleka – tutaj używałam ryżowego,
·      Przyprawy masala – tutaj używałam gotowej mieszanki (w skład której wchodzą: cynamon, goździki, kardamon, imbir),
·      Woda.

To naprawdę tak proste. Herbatę trzeba zagotować, potem dodać mleka i znów zagotować, na koniec dodać przyprawy i znów gotować. Potem wszystko trzeba przelać przez sitko by pozbyć się „fusów”. Niektórzy dodają do herbaty cukru, kolendry czy pieprzu –pełna dowolność jeżeli chodzi o przyprawy.


Ot taka alternatywa dla kawy z mlekiem.

Komentarze

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa