9 listopada 2015

Efektowne, wegańskie dodatki do dań głównych

Papryka, cukinia i ziemniaki - idealne dodatki fot. D.Szymborska


Pewno, że można być przywiązanym do sznycelków, nie wyobrażać sobie niedzieli bez schabowego. Tylko wtedy robi się nudno. Te same połączenia, czasem wyjdzie lepiej, czasem gorzej. NUDA!

A wystarczy do dania głównego, tego naszego ulubionego przygotować kilka dodatków. Dziś 3 najprostsze: pieczona papryka, pieczone ziemniaki i grillowana cukinia. Pewno, że można od razu pójść na całość i przygotować aż trzy dodatki do standardowego dania, ale jedno urozmaicenie w zupełności wystarczy.

Wszystkie warzywa są łatwe w tak zwanej obróbce. Jedynie grillowanie cukinii wymaga od nas trochę zaangażowania, bo papryka i ziemniaki gdy są w piekarniku nie potrzebują naszej uwagi!

To co, to samo danie główne, tylko z innymi dodatkami? Na talerzu będzie kolorowo i pysznie!

Oto 3 proste przepisy, idealne dla tych, którzy zaczynają przygodę z gotowaniem, chcą zjeść zdrowy posiłek.


Pieczona papryka:

Pieczona papryka fot. D.Szymborska



Paprykę umyć, osuszyć. Przekroić na pół, usunąć gniazdo nasienne. Piec w piekarniku w temperaturze 200 stopni około 1.5 godziny – do czasu aż papryka z czernieje. Warto wysmarować naczynie żaroodporne lub blachę oliwą – dzięki temu papryka nie przywrze i będziemy mogli ją bez problemu wyciągnąć. Gdy wystygnie łatwo można ją obrać ze skórki. Pokroić w paseczki lub porwać palcami.

Pieczone z rozmarynem ziemniaki fot. D.Szymborska


Pieczone ziemniaki:

Takie jak w hotelu, ze skórką, aromatyczne. Jeszcze prostsze do przygotowania niż papryka! Ziemniaki starannie umyć. Blachę wysmarować oliwą, ziemniaki pokroić wzdłuż w ćwiartki lub drobniej gdy są bardzo duże. Posolić (lekko) dodać zioła, ja używam świeżego rozmarynu (teraz hoduję w domu i to działa!). Warto skropić oliwą naczynie lub blachę do pieczenia. Piec w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni około godziny. Warto po 40 minutach sprawdzić, czy aby ziemniaki nie są gotowe bo czas pieczenia zależy od ich gatunku i wielkości kawałków.

Grillowana cukinia - pyszna! fot. D.Szymborska


Grillowana cukinia:

Cukinię umyć, pokroić w plastry. Rozgrzać patelnie teflonową. Moim nowym patentem, który przyśpiesza grillowanie jest dodanie odrobiny oliwy na patelnie, potem układam plasterki cukinii i przekładam na drugą stronę po 3 minutach. Z reguły cukinia potrzebuje 12 minut by osiągnąć stopień zgrillowania, który najbardziej lubię. Zawsze przed ułożeniem cukinii na półmisku daję jej chwilę na pozbycie się oliwy, układam na ręczniku papierowym.

Wszystkie dodatki świetnie smakują na zimno, a ziemniaki można bez problemu podgrzać na teflonowej patelni, jeżeli zależy nam na ciepłym dodatku.


I co będzie inaczej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa