TRYB JASNY/CIEMNY

Frutti di mare / mariscos z szafranem i śmietaną

Mariscos z winem, śmietaną i szafranem fot. D.Szymborska

W taki upał trzeba jeść coś wakacyjnego. Dla mnie z latem kojarzą się owoce morza. Przypominam sobie wtedy ocean, zamach z portu, świeże ryby, owoce morza. Do tego dobre białe wino. Tak, tak to są wakacje. A w mieście, gdy tak strasznie duszno, to nie chce się spędzać czasu w kuchni, dlatego proste jedzenie – owoce morza, wino, szafran i śmietana. Efekt – dobry makaron dla biegacza! Daje energię do treningów. Upały zabierają zapał do treningów. Dziś gdy było prawie 39 stopni podbiegi nie należały do przyjemności. Oczywiście można było biegać przed wschodem słońca ale akurat wtedy spałam. Dlatego szybki leni makaron – polecam!

Składniki (dla 3 osób):

·         400g owoców morza,

·         Śmietana 15% (płynna),

·         Szafran 0,375gr,

·         Białe wino 0,5 (im bardziej siara tym lepiej),

·         ¾ główki czosnku,

·         Parmezan,

·         Makaron farfalle - 100g na osobę.

Przygotowanie:

Na oliwie z masłem przysmażyć czosnek, dorzucić owoce morza. Zalać winem. Gotować długo, wsypać szafran, na koniec wlać śmietanę. Gotować jeszcze chwilę. Ugotować makaron wg instrukcji na opakowaniu. Odcedzić. Przełożyć z powrotem  do garnka, wymieszać  z owocami morza i parmezanem.

Szybkie mariscos fot. D.Szymborska


Dziś ja biegałam a J. jeździł na rowerze...gorąco było fot. D.Szymborska



Komentarze

  1. świetny, prosty przepis, akurat mam mieszankę owoców może wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to powodzenia! i wino dobierz z tych tańszych bo wtedy mariscos będą lepsze:)

      Usuń
  2. I takie dania to ja lubię :) Ale ta temperatura mnie zabiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też lubię a z taką temperaturą to można być nad wodą a nie w mieście:(

      Usuń
  3. Taki makaron nie tylko regeneruje sily, ale i smakuje oblednie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! i raz można z mulami raz z owocami morza i ile radochy!:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa