TRYB JASNY/CIEMNY

Lunch 500kcal – super sałatka

Sałatka na lunch fot. D.Szymborska


Czasem jest tak, że się człowiek śpieszy, bywa też, że człowiek się bardzo śpieszy. Z jedzeniem „na mieście” mam ten problem, że jeżeli w barze czy restauracji dodają sody albo jakiś innych podkręcaczy smaków to bardzo cierpię i boli mnie brzuch. Efekt jest taki, że albo idę do dobrej restauracji (rzadko) albo wolę jeść w domu. Tym razem miał być szybki lunch, bo potem było masę do zrobienia. Nie chciałam się bardzo najadać ale MUSIAŁAM coś zjeść bo po prostu byłam głodna. A jak jestem głodna to jestem zła, a nie lubię być zła! Przygotowanie zajmuje 15minut a dzięki dodaniu do sałaty parmezanu i jajka nie jadłam „samych liści” i byłam bardzo zadowolona! Co do kaloryczności to myślę, że taka micha mogła mieć tyle, bo liście to nic, ale już ser, jajko i sos robią swoje…

Składniki:
·      1 jajko (ze wsi albo z 0 – ja naprawdę uważam, że to ma znaczenie nie tylko z etycznego punktu widzenia ale smakowego też!),
·      6 pomidorków koktajlowych pokrojonych na pół,
·      2 plastry szynki pokrojone w paseczki (Zimbo, gotowana)
·      mieszanka sałat Cesar (Fit&Easy – wcześniej zjadłam pół paczki w innej kombinacji),
·      liście rukoli (Fit&Easy),
·      sos balsamico 50ml,
·      parmezan w wiórkach (czyli starty na jednej ze stron tarki),
·      sól i pieprz.

Przygotowanie:
Najdłużej trwa ugotowanie jajka na twardo i zredukowanie sosu. Sos balsamico redukowany jest tak długo aż zrobi się po prostu gęsty. 
Wszystkie składniki mieszamy, układamy jajko pokrojone na ćwiartki, posypujemy parmezanem, wreszcie polewamy sosem i super sałatka gotowa!

Komentarze

  1. Szybko, smacznie i zdrowo. Tak jak lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie, właśnie. też uważam, że takie jajka inaczej smakują. moja rodzina nie czuje różnicy, ale "sterroryzowałam" ich i kupujemy 0. :)
    to chyba ulubiona sałatka mojej siostry, szkoda, że sama jej sobie nie robi. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powodzenia w terorryzowaniu! bo warto! smaczniej i bardziej ekologicznie:)

      Usuń
  3. Ostatnio świetną sałatkę zjadłem w osiedlowym food trucku. jak widać tego typu mobilne restauracje wbrew pozorom serwują również zdrowe i smaczne jedzenie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa