11 kwietnia 2014

Creste di gallo z kapustą pakczoj i orzechami

Składniki fot. D.Szymborska
Kluski, kluski. Zupełnie nowy smak, pyszne, węglowodanowe, przed maratońskie! Jeszcze zdążycie wszystko kupić i taki pyszny makaron będzie jak znalazł na wieczór. Można też przygotować większą porcję i jutro tylko odgrzać…. 

Przepis, jak to bywa z makaronami z Małej Wielkiej Księgi Makaronu, i oczywiście zmodyfikowany tak by mi bardziej smakowało….

Kapusta pakczoj fot. D.Szymborska


Składniki:

·      puszka niesolonych orzeszków ziemnych (200g),
·      400g filetu z piersi kurczaka (zagrodowego, wybieganego),
·      2 szalotki,
·      2 ząbki czosnku,
·      3 łyżki oleju arachidowego (koniecznie, nie można zastępować oliwą ani olejem słonecznikowym),
·      puszka pomidorów (krojonych),
·      curry,
·      5 główek kapusty pakczoj,
·      2 łyżki masła,
·      400g makaronu creste di gallo.

Gotowy makaron, który nie wygląda tak dobrze jak smakuje fot. D.Szymborska


Przygotowanie:

Filet z piersi kurczaka pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać olej. Kurczaka posypać (mocno) curry, solą i pieprzem. Smażyć przez 6 minut. Zdjąć z patelni. Na tym samym tłuszczu usmażyć posiekaną szalotkę i czosnek. W blederze zmiksować ¾ puszki orzeszków ziemnych. Dodać do szalotki i czosnku. Podsmażyć chwilę, następnie dodać pomidory. Dusić przez około 10 minut. W tym czasie pokroić kapustę pakczoj w paski, usmażyć na maśle (około 3 minut), dodać do sosu. Na sam koniec dodać kurczaka, wszystko dusić przez 3 minuty. Podawać z makaronem kolankami z falbanką. Nie posypywać parmezanem bo do tego nie pasuje. Przed podaniem posypać orzeszkami ziemnymi, warto je wcześniej posiekać.


Jedna porcja to około 53g węglowodanów, 690kcal i 43g białka, a tłuszczu około 34g – dotyczy jednej 100g porcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa