TRYB JASNY/CIEMNY

Dzień Wegetarianizmu - Insalata Caprese


Caprese fot. D.Szymborska

Po co kombinować, czasem najprostsze jest najlepsze. Do tego jakie szybkie! Mowa o sałacie, która daje energię, świetnie smakuje i każdemu się uda! Brzmi trochę jak reklama, ale dokładnie tak jest bo to tak działa – dobrej jakości składniki, ostry nóż i po 5 minutach mamy pyszny lunch, przystawkę…

Składniki (na 1 osobę):

·      1 mozzarella (im lepszej jakości tym lepiej),
·      1 pomidor (ja wybieram malinowe),
·      oliwa (znów im lepsza tym lepsze danie),
·      sól i pieprz – wszystko świeżo mielone,
·      tajska, czerwona bazylia (urwana z krzaczka w doniczce, ja miałam z Baziółki).

Przygotowanie:

Mozzarellę pokroić w plastry. Pomidor powinien być obrany ze skórki – zanurzyć we wrzątku. Pokroić na plastry nie zapominając o wykrojeniu twardej części. Cześć bazylii liści bazylii pokroić w paski część zostawić do dekoracji. Nałożyć na talerz – przekładając mozzarellę z plastrami pomidora. Polać oliwą, doprawić. Podawać z gorącą bagietką.

Uwaga takim daniem naprawdę można się najeść! Smacznego biegowego wszystkim!

Komentarze

  1. Tajska bazylia to fajny pomysł. Danie jednak niezbyt wegetariańskie, bo mozzarella jest serem podpuszczkowym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wegetariańskie nie wegańskie:)

      Usuń
    2. Dota, podpuszczka zwierzęca jest niedopuszczalna w diecie wegetariańskiej - to tak, jakbyś wrzuciła do tej caprese boczek :) Wegetarianie nie jedzą serów podpuszczkowych na podpuszczce zwierzęcej :)

      Usuń
    3. byłam na diecie wegetariańskiej i inaczej ją interpretowałam:) na wegańskiej nie wytrzymałam bo mi nie wystarczało białka roślinnego....

      Usuń
    4. Ale to nie jest kwestia osobistej interpretacji, tylko tego, czym jest podpuszczka naturalna :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa