TRYB JASNY/CIEMNY

Sztuka biegania – Paula Radcliffe – recenzja


Gonię Paulę fot. T.


„Celuj w księżyc, bo nawet jeśli chybisz, wylądujesz wśród gwiazd” poradnik Pauli to książka o tym jak marzenia zrealizować. Jej się udało. Jest najszybszą maratonką na świecie, szczęśliwą matką i wygląda na to, że wesołą i niezłomną kobietą.

Dla kogo jest ten poradnik?

Paula przekonuje, że dla wszystkich niezależnie od tego jak długo trenują i jak szybko biegają. Cóż ja się z nią nie zgadzam. Moim zdaniem to idealna książka dla początkujących, lub właśnie zaczynających swoją przygodę z bieganiem zapaleńców.
10 ciekawych rozdziałów, w tym jeden specjalnie dla kobiet. Poruszone praktycznie wszystkie ważne dla biegaczy zagadnienia. Zacząwszy od dobru butów, przez strój, plany treningowe, trening mentalny, dietę.

Komu ta książka się nie przyda?

Tego nie wiem. Wiem natomiast, że jeżeli przeczytało się kilka biegowych książek, a ta jest kolejnym poradnikiem, to oczywiście warto ją przejrzeć, jednak żeby kupować? Tutaj pojawia się pytanie, czy warto wydać prawie 50PLN? Jeżeli dużo trenujemy to lepiej tą książkę pożyczmy od kogoś kto właśnie zaczyna. Możemy też być bardziej wyrachowani. Ślicznie wydana książka to idealny prezent na mikołajki. A potem przecież można pożyczyć?

Co dla mnie było w tej książce ważnego?

Optymizm Pauli. Jej nastawienie do ciężkiej pracy jakim jest wyczynowe bieganie. Czytałam o kobiecie, która zapracowała na swoje sukcesy, o osobie obdarzonej wielkim talentem, którego nie zmarnowała. Dziś biegając kolejne 1200m uśmiechałam się, bo wiedziałam, że dobrze pracuję na treningu. Uśmiechałam się szerzej bo chcę być taka jak Paula. Chcę biegać szybko i ślicznie. Celuję w księżyc, na razie nie zamierzam spadać!

Co mi się nie podobało?

Paula jest biegaczką nie pisarką. Jej podręcznik był suchy, nie czułam, że z nią rozmawiam. Jej trenerskie rady były bardzo sensowne ale takie „papierowe” . Język książki czasami trudny do przełknięcia. Bo z jednej strony poradnik pisany tak jakby przez starszą, bardziej doświadczoną koleżankę. Z drugiej koleżankę, która przekazuje informacje, które jej już są nie potrzebne, a o tym co dla niej było w treningach ważne nie wspomina, bo zdaje sobie sprawę, że wiedza to siła.

Sztuka biegania, autorski poradnik wybitnej biegaczki, Paula Radcliffe, Wrocław 2013, Wydawnictwo Bukowy Las

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa