14 kwietnia 2015

500kcal bezglutenowych, wysokobiałkowych węglowodanów – makaron ryżowy z sosem serowo orzechowym, kurczakiem i brokułami

Micha mocy! Dziś mam 1.5h pływania i bieganie więc.....fot. D.Szymborska


Właściwie to już wszystko wiadomo z tytułu. Nie ma tam jednak słowa o tym, że jest to pyszny, wysokoenergetyczny posiłek.

Nie, nie zjadłam go na śniadanie, ale pomyślałam, że jak rano opiszę, to każdy spokojnie sobie zrobi zakupy, tym bardziej, że większość produktów do kupienia w sklepiku osiedlowym. Jedynie z gorgonzola może być trochę trudniejsza do kupienia, a warto zwrócić uwagę i kupić prawdziwy włoski ser, a nie jakąś podróbkę.

Przygotowanie wraz z gotowaniem to około 30 minut. Niestety nie wiem jak smakuje to danie na zimno ani jak się zachowuje w czasie podgrzewania (podejrzewam brokuły o rozpadania i zmięknięcie) bo przygotowaną porcję zjadłam od razu.

Składniki (na 1 dużą porcję – polecam na kolację przed ciężkim porannym treningiem):


·      100g świeżych różyczek brokułowych + sól i cukier,
·      100g filetu z wybieganego kurczaka + oliwa i sól i pieprz
·      100g makaronu ryżowego +sól,
·      25g orzechów włoskich,
·   25g śmietany płynnej (takiej z kartonika, procenty pozostawiam do własnej decyzji ale 30 to minimum),
·      25g sera gorgonzola.

Przygotowanie:

Brokuły ugotować na parze (wodę osolić i posłodzić) – 4 minuty wystarczy, zahartować czyli przelać zimną wodą. Odstawić na bok.

Kurczaka pokroić w kostkę i usmażyć na oliwie dodając soli i pieprzu – zadbać o to by mięso nie było suche. Odłożyć na papierowy ręcznik tak by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Pa patelni teflonowej uprażyć orzechy włoskie. Gdy będą gorące przesypać je do ściereczki, wymieszać starannie, potrząsać ściereczką po chwili rozłożyć ściereczkę i wyciągnąć orzechy – w ten sposób najszybciej i najprościej obiera się je ze skórki!

Większość obranych orzechów zmiksować w blenderze.

Makaron ryżowy ugotować według instrukcji na opakowaniu, zahartować.

Na patelnię teflonową wlać śmietanę, poczekać aż się ogrzeje i dodać uprażone i zmiksowane orzechy i ser gorgonzola. Doprawić do smaku. Gdy sos stanie się jednolity dodać brokuły i kurczaka i makaron. Wszystko starannie wymieszać posypać orzechami włoskimi, które nie zostały zmiksowane.


I tym sposobem bezglutenowa, wysokobiałkowa (i tłuszczowa też) moc będzie z każdym kto taki makaron zje!

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. to smacznego obiedowego albo kolacjowego życzę :)

      Usuń
  2. Aż się głodna zrobiłam :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale waga makaronu, to po ugotowaniu? bo nijak mi się tu kcal nie zgadzają...
    makaron(350)+kurczak(100)+orzEchy(150)+ser i śmietana(150), skąd to 500?

    No 750 minium, a tak już się ucieszyłam że jakiis fajny makaron się żmieśił w 500 kcal ;p

    OdpowiedzUsuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa