9 kwietnia 2015

Pesto z papryki i orzechów z różnymi węglowodanami

Pesto jako podstawa nowego dania fot. D.Szymborska


Zasady – pszennym makaronom mówimy nie, trzymam się dość mocno. Za to z kaszami jestem w dobrym układzie. Efekt – kolacja – dwa różne talerze, choć „baza” ta sama.

Przepis z Good Food Polska. Oczywiście lekkie modyfikacje były. Do tego przepis makaronowy podany raz zgodnie z instrukcją drugi raz jako wariacja z kaszą i mięsem. W obydwu przypadkach dodatek białka w postaci kurczaka. A co ważne obydwie wersje smaczne i dające siłę do treningów. Do makaronu po wymieszaniu z pesto dodany był serek mascarpone, w drugiej wersji kasza gryczana była ugotowana, wystudzona i podsmażona z odrobiną masła (człowiek wyjdzie z kuchni na moment a tu „takie” niedietetyczne niespodzianki się zdarzają).

Składniki pesto paprykowego:


Pesto z makaronem i kurczakiem fot. D.Szymborska


·      3 upieczone i obrane ze skórki papryki, pokrojone w kostkę,
·      25g parmezanu (utartego),
·      1 ząbek czosnku,
·      świeża bazylia – pęczek albo listki z całej doniczkowej roślinki,
·      2 łyżki oliwy z oliwek,
·      100g orzechów włoskich.

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zmiksować w blenderze.

Mała uwaga co do pisma, które prenumeruję:


Zaprenumerowałam Good Food Polska, bo przepisy z pierwszego numeru bardzo mi się podobały, drugi numer marzec/kwiecień dotarł w kwietniu do mojej skrzynki. Nie powiem wyczekiwałam, bo jak jakieś pismo jest dwumiesięcznikiem to ja naiwnie (jak widać) zakładam, że ukazuje się z początkiem tego pierwszego a nie drugie miesiąca. Nic to pisemko w końcu dotarło i była okazja by ugotować pierwszy przepis.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pesto :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa