TRYB JASNY/CIEMNY

Feta z pomidorami i makaronem


Szybkie kluski fot. D.Szymborska

Mam taki duży, niebieski segregator. W przeźroczystych koszulkach, wycięte i naklejone są przepisy, które wycinałam z Magazynu Gazety Wyborczej. Robiłam to lata temu. Pamiętam jak w naszej drugiej kuchni ten segregator leżał na małej lodówce (innej nie mieliśmy, a mała wystarczała w zupełności). Z tymi przepisami przygotowywaliśmy obiady, kolacje dla znajomych i przyjaciół. Teraz powrót do przepisu sprzed lat. Zapamiętałam go. Makaron był pyszny. Teraz z perspektywy czasu, który upłynął, myślę, że makaron był po prostu jadalny a teraz jest pyszny. Jednak liczą się wspomnienia. Nie mam pojęcia gdzie smakowo będę za kilka lat. Może jeszcze jakoś zmienimy ten przepis, a może nie będziemy w ogóle chcieli jeść klusek. No nie tutaj się zagalopowałam, bo węglowodany makaronowe są moimi ulubionymi! Przepis Uczta domowa, Anna Dajek, Szybkie kluski – z pomidorami i fetą. Podaję wersję, która trafiła na mój talerz, a dokładniej do mojej miski, różni się ona od przepisowej propozycji znacząco.
Smacznego biegowego! Bo makaron się sprawdza dziś Agrykola i Kanałek się biegało.

Agrykola jesienią fot. D.Szymborska


Składniki:
·      300g makaronu (po 100g na osobę),
·      6 pomidorów obranych ze skórki,
·      1 feta (a nie ser typu feta),
·      4 ząbki czosnku,
·      świeża bazylia (ja oskubałam całą z doniczki),
·      suszona bazylia 1 łyżeczka,
·      oliwa

Przygotowanie:
Zacznę od tego, że wcześniej robiliśmy ten makaron z używając sera typu feta i pomidorów z puszki. Jednak wolę tą wersję: pomidory obrać ze skórki (zamoczyć we wrzątku wcześniej). Pokroić i wrzucić do garnka, dodać soli i oliwy i gotować aż powstanie sos. Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę dodać czosnek podsmażyć. Wlać sos pomidorowy. Dodać suszoną bazylię. Fetę pokruszyć. Bazylię posiekać. Dodać do sosu. Ugotować makaron. Wrzucić pokruszoną fetę do sosu. Odcedzić makaron, wymieszać z makaronem. Smacznego biegowego!

Feta fot. D. Szymborska

Kruszona feta fot. D.Szymborska
Sos pomidorowy fot. D.Szymborska
Bazylia fot. D.Szymborska


Komentarze

  1. jak na fejsie przeczytałam "szybkie kluski", to zaskoczona pomyślałam że jakieś kopytka albo śląskie robisz hahaha, a tu taka smakowita niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa