TRYB JASNY/CIEMNY

Kolba kukurydzy – jak gotować


Kukurydza z masłem i solą gotowana w wodzie z miodem fot. D.Szymborska

Pamiętam jak w podstawówce pojechałam na wycieczkę do Krakowa. Tak sprzedawali z parujących kotłów kukurydzę. Jak ona mi smakowała. Potem co pewien czas próbowałam sama ją ugotować. Efekt – cóż była jadalna ale nic więcej. W tym roku poszperałam w sieci, poszukałam w książkach kucharskich. I mam – cudownie prosty przepis na zawsze pyszna kukurydzę. Nie pisałam o niej wcześniej bo bałam się, że raz mi tak wyszła a potem znów będzie twarda i zaledwie zjadliwa. Na szczęście tak nie jest. To jest NIEZAWODNY przepis i już!
Do garnka nalewamy wody, do 3 litrowego (w którym gotuję 2 kukurydze) trzeba dodać półtorej łyżki dobrego miodu. Czekamy aż woda będzie się gotować i wrzucamy kukurydze. Gotujemy je 10 minut. Smarujemy masłem i obficie solimy. I nie trzeba jeździć do Krakowa, żyć wspomnieniami.
Smacznego! Może nie jest to specjalnie biegowe danie ale za to sezonowe i za każdym razem się udaje!
A żeby było jeszcze bardziej żółto to na stole stoją chryzantemy – po fejsbukowej dyskusji wiem, że nie tylko ja uważam je za fajne nie-cmentarne-kwiatki!

Kukurydza fot D.Szymborska

Nie-cmentarne-chryzantemy fot. D.Szymborska



Komentarze

  1. w wodzie z miodem? tego jeszcze nie robilam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja gotuję kukurydzę na parze, tylko delikatnie ją soląc, bez masła i innych dodatków i zawsze mi smakuje. Przed kupieniem oglądam kolby, czy wyglądają na świeże i czy ziarna nie są zbyt przerośnięte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem czy bedę próbować z gotowaniem na parze bo tak ogromnie mi smakuje ta gotowana w wodzie z miodem:)

      Usuń
  3. Wiem, że już późna noc, ale właśnie gotuję - nnie tę słodką, ale pastewną. Baaardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. oooo :) dzięki za ten przepis :) niedługo wypróbuję, bo brakowało mi tego smaku "kociołkowego".

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy kukurydza gotowana w miodzie nie jest później za słodka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest za słodka:) jest pyszna i wszyscy, którym ją tak gotuję to potwierdzają:) więc polecam z czystym sumieniem:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa