TRYB JASNY/CIEMNY

Mlekomat - prawdziwe mleko z automatu?


Mleko
Milk
fot. D.Szymborska

Z bazarkami jest tak, że ich nie cierpię. To znaczy nie lubię tych polskich, całotygodniowych obrzydliwych targowisk, pełnych dziwnych bud, sztukowanych blachą falistą. Lubię dobre targi, hale w których można kupić mięso, warzywa. Jednak od bazarków mnie odrzuca! W życiu jest tak, że czasem każdy musi pójść na bazarek. Inna sprawa, że na bazarku kupiłam podgrzybki, kupuję pomidory itp. co nie znaczy, że je lubię, toleruję i ograniczam czas przebywania do szybkiego kupienia tego na czym mi zależy bez rozmów, bez zagadywań.
A dziś na bazarku mi się podobało bo…. postawili sztuczną krowę albo jak kto woli dystrybutor świeżego mleka. Jest zabawa! Najpierw kupuje się butelkę, potem wrzuca kolejne monety, i atrakcja! Automat dezynfekuje parą butelkę i miejsce nalewania i z sztucznego wymiona płynie mleko. Ten krótki spektakl bardzo cieszy! Mleko zimne, pyszne. Pełnotłuste, to smakuje lepiej niż to którego używam normalnie. Czy zdrowsze nie wiem. Pewne jest to, że miałam radochę obserwując napełniającą się butelkę. Kupiłam 0,5 litr za 2,5. Dużo wypiłam zanim doniosłam do domu.


Malkomat fot. D.Szymborska

Butelki i akcesoria fot. D.Szymborska


Komentarze

  1. To jest bardzo dobry pomysł. Widziałem w Koninie podobny mlekomat i dziwi mnie, że w moim mieście nie ma podobnego, przynajmniej nie widziałem.
    Ostatni raz takie (jeszcze ciepłe) mleko piłem na wakacjach na wsi, gdzie wielka pani sołtys doiła o godzinie 19 swoją wielką krowę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia czym się kierują przy stawianiu mlekomatów w mieście...w Wawie to pierwszy jaki widziałam:)

      Usuń
  2. Ja też widziałam podobny w Krakowie, a teraz dzięki Twojej recenzji na pewno skorzystam!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. w mojej mieścinie też postawili - zbieram się i zbieram, bo zawsze nie po drodzę, ale tym postem zostałam zmotywowana :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wlasnie, ja tyle razy przechodzilam obok, ale jeszcze nigdy nie skorzystalam. musze sie wybrac kiedys z butelka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa